-

ArGut : Dziś robimy rzeczy, których innym się nie chce. Po to aby jutro robić rzeczy, których inni nie potrafią.

Przekop, słupek i Sławomir tym razem N.

Jak kolejny już raz w czasie wakacji zostawić INTERNETY na 2 tygodnie i ŚWIAT się wali, przez ustawki PiS-u oczywiście :)

Kropeczki czerwone na mapie Google-a

Część wakacji za mną. Pragnę podzielić się z koleżeństwem zdjęciami z przekopu Mierzei Wiślanej 2020 oraz informacjami, które mogą być użyteczne, bo wygląda na to, że wykonawca umożliwia zwiedzanie części obiektu. Na zrzucie góglowym powyżej miejsca skąd robiłem zdjęcia zaznaczyłem czerwonymi kropeczkami. Nie zaznaczyłem wierzy widokowej w Kadynach skąd również widać przekop, tę jego część na zalewie wiślanym. Warto pospacerować po kadyńskim lesie, cień i ochrona od deszczu w jednym. Ścieżki nie są trudne, przyjemna odmiana po kilkudniowym rowerowaniu po okolicach. Ścieżki rowerowe na wysoczyźnie elbląskiej mają oznaczenia MTB co ja bym wytłumaczył tak, że samorządom lokalnym nie chce się dbać o ich utrzymanie BARDZO.

Wizualizacje inwestycji zdobią płot wzdłuż drogi 501, zmiany w tym co prezentuje Google i tym co było w 2019 są DUŻE.

Droga 501 - po lewo

Droga 501 - po prawo

Słupek geodezyjnyNo i ciekawostka, zauważona w kawiarni Koniec Świata w Piaskach. Pewien palik wbity rękoma PREZESA. Człowieka, który ponoć rządzi Polską całą i który ponoć może w TENKRAJ-u wszystko, tak przynajmniej donoszą brytyjskie gazety – jak choćby The Guardian oraz publikacje książkowe zwarte wypatrzone już po powrocie w hurtowni BONITO.pl.

Jest taki mem, że w Zakopanem nie przyjęło się prawo budowlane, moje zwiedzanie województw – zachodnio-pomorskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego ostrożnie pozwala mnie postawić hipotezę, że po zmianach ustrojowych w tych województwach strasznie trudno przyjmuje się jakiekolwiek prawo. Pewnie jest to hipoteza wyolbrzymiona ale jak konkretne osoby reprezentujące w jakimś tam sensie lokalną administracje / samorząd, mówią otwarcie, że fajniej jest być Niemcem bo tam „fajniejszy porządek” jednocześnie finansują się z budżetu no to może warto postawić taką hipotezę. No i pan Sławomir N. fakt, pochodzi w województwa pomorskiego ale działa od zachodu do wschodu. Jak podają media, kulawo u niego z przestrzeganiem prawa. Inna moja obserwacja dotyczy walki „Miast” z Państwem. Będąc na Mierzei Wiślanej w 2019 roku odniosłem wrażenie, że samorządy chcą konkurować w robieniu dobrze ludziom tzw. „lokalsom”, oczywiście myśl to zacna tylko czy prawdziwa. Jeżdżąc rowerem po trasach R9 i R10 oraz fragmentach szlaku Euro czy Green Velo częściowo wyleczyłem się z tej myśli i wrażania.

Wracając jeszcze do przekopu mierzei wiślanej ciekawie wygląda sprawa wykonawcy firmy / konsorcjum. Znalazłem, oczywiście w sieci, że wykonawcy to polsko – belgijskie konsorcjum NDI oraz firma BESIX. Pewnie dlatego pan Guy Verhofstadt tak bardzo troszczy się o demokrację w Polsce jak i o prawa kobiet, konwencja stambulska pewnie nawet umożliwia panu Gujowi zostanie kobietą. Ja oczywiście wiem, że Kopernik była kobietą. Wiem też, że to czasy słusznie minione i nie chcę do tego wracać. Może to moje przeoczenie, ale na stronach internetowych BESIX-u i NDI żadna z tych firm się do budowy nie przyznaje.

 

 

Jedynie strona Przekop Mierzei Wiślanej informuje, że to inwestycja wykonywana przez te firmy. Wygląda też, że dzięki kontaktowi można zgłosić się i zwiedzić inwestycję, pewnie przy mniejszym ruchu prac. Wyjeżdżając widziałem grupę turystów, wyglądających jak zwiedzający stąd to moja teoria o zwiedzaniu inwestycji. Upewnię się i jak tylko będzie taka możliwość to zwiedzę plac budowy w 2021. Powinno być widać więcej ze szlaku wodnego, który ma tu przecież powstać.

To tyle ArGut z wakacyjnych, lipcowych podróży.

 



tagi: mierzeja wiślana  przekop  2020 

ArGut
29 lipca 2020 12:53
23     2139    5 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Autobus117 @ArGut
29 lipca 2020 13:49

Zamilczą zamiast się chwalić. Wspópraca z kaczyzmem mierzi , ale szmal jest szmal.

zaloguj się by móc komentować

Greenwatcher @ArGut
29 lipca 2020 14:05

Zazdroszczę wycieczki. Kafary, dźwigi, wywrotki, ładowacze. Nie każda budowa może być atrakcją turystyczną, a co dopiero gdy powstanie obiekt. Ta para ludzi, na zdjęciu poniżej fotografii wejście 39, plażuje na placu budowy czy raczej z dala? Na zdjęciu poniżej, czy to ptaki na krańcach piaszczystego półwyspu?   

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Autobus117 29 lipca 2020 13:49
29 lipca 2020 14:11

>Wspópraca z kaczyzmem mierzi 

Może trzeba to pisać tak:  Współpraca z kaczyzmem mierzei ? 

Pan Guy Verhofstadt powinien dostać order budowniczego PRL-u za oddanie dla sprawy jak genera-sekretarz Wojciech Jaruzelski. Co to dla mojego dobra z samym diabem był w stanie rozmawiać.

zaloguj się by móc komentować


ArGut @Greenwatcher 29 lipca 2020 14:05
29 lipca 2020 14:25

Para plażuje z dala od placu budowy. Z użytku wyłączono wejście 41. Kropeczki na pierwszym obrazku po prawej stronie przekopu to zejścia 40 i 39. Po lewej to miejsce jakieś 200-400 metrów spaceru plażą od wejścia 42 w stronę placu budowy.

Tak ptaki już zagospodarowały piaszczyste miejsce, może nie wiedzą, że to plac budowy i muszą stosowne dokumenty uzyskać i o stosowne zgody wystąpić.

zaloguj się by móc komentować

zkr @ArGut
29 lipca 2020 14:34

Na stronie firmy jest informacja:

https://www.ndi.pl/przekop-mierzei-wislanej

Jesli chodzi o podglad postepow prac to polecam na youtube filmy uzytkownikow Polska Mowi

https://www.youtube.com/watch?v=X2_SdfrJ48Q

oraz Tom

https://www.youtube.com/watch?v=KPdPEQY4suI

zaloguj się by móc komentować

Greenwatcher @ArGut 29 lipca 2020 14:25
29 lipca 2020 15:04

Dziękuję. Ptaki już niepoprawnie korzystają, a co będzie jak powstanie sztuczna wyspa?    

zaloguj się by móc komentować

ArGut @zkr 29 lipca 2020 14:34
29 lipca 2020 15:10

Dzięki, na banerach przy drodze BESIX chwali się głównym wykonawstwem. Filmy z drona ładniej oddają skalę prac. Natomiast kamera, może nie dowolna z optycznym zbliżeniem i stabilizacją pozwala się nacieszyć zbliżeniami, jak choćby takie:

Spychać nie spychać o to  jest pytanie.

zaloguj się by móc komentować

zkr @ArGut 29 lipca 2020 15:10
29 lipca 2020 15:54

Dzieki za zdjecia. Chyba trzeba wsiasc do samochodu i samemu to zobaczyc.

Wrzuce jeszcze inne filmy:

Luki niezle pokazuje szczegoly budowy z drona:

https://www.youtube.com/watch?v=4kJbPRRwBbc

a Dzidek Teraz wrzucil film z ladu:

https://www.youtube.com/watch?v=_ZrsKLSzK7U

P.S. Pytanie z tych "co by bylo gdyby" - gdyby Don Fekalio wygral to czy mialby prerogatywy aby wstrzymac prace ?
Skoro ta inwestycja juz ruszyla pelna para to czy caly ta narracja o sensie przekopu to jedynie nic nie znaczace bicie piany pod wyborcow ?

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Greenwatcher 29 lipca 2020 15:04
29 lipca 2020 17:21

Zaczną się cholery mnożyć! Straszne. Być może nawet kaczki.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @zkr 29 lipca 2020 15:54
29 lipca 2020 18:39

ZDECYDOWANIE trzeba wsiąść w samochód, żeby tam dojechać. Na weekendach jest spora „kumulacja”, z panią ArGutową jechałem właśnie w sobotę i ścisk na drodze dojazdowej był spory, ale jeszcze nie korek. Jechałem standardowo S7 do Nowego Dworu Gdańskiego, 502 do Rybiny lub Stegny i 501 do Krynicy Morskiej Piaski. Ciekawymi na przyszłość wydają mnie się lokacje Tolkmicko, Kadyny czy Frombork ze względu na niejeżdżone trasy rowerowe i dość przyjemne skomunikowanie Tolkmicko – Krynica Morska. Korzystałem z tramwaju wodnego, który zabiera rowery i można się umówić na czas powrotu dość łatwo. Choć codzienne jeżdżenie 60 PLN (tam i z powrotem) może być lekkim szaleństwem logistyczno – finansowym przy na ten przykład 4-5 osobach. Ale to jedynie moje stanowisko.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Greenwatcher 29 lipca 2020 15:04
29 lipca 2020 18:45

Wygląda, że coś dla ptaków i ludzi z infrastruktury "lejżer" powstanie. Tylko może nikt póki co się nie obnosi aby znów ekolodzy z niemiec nie przyjechali z postulatami - NIC NIE RÓBCIE. TU MA BYĆ REZERWAT. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @DYNAQ 29 lipca 2020 17:21
29 lipca 2020 19:15

Wydaje mnie się, że na tablicach z rezerwatów nie uświadczy kolega ANI jednej kaczki. Bo to terytorium lęgowe PO-KO.

Internety, zaś piszą, że kaczek tam jest cała masa. Morskich kaczek.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @ikony58 29 lipca 2020 22:19
30 lipca 2020 07:35

To naprawdę on? Nie chce mi się wierzyć

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @ArGut 29 lipca 2020 19:15
30 lipca 2020 09:34

"Bo to terytorium lęgowe PO-KO."

Mimo wszystko, gdy się porówna wyniki wyborów prezydenckich 2015 i 2020, to jest widoczna zmiana na niekorzyść peło. Poniżej kilka liczb dotyczących woj. warmińsko-mazurskiego. Co prawda sam przekop Mierzei jest na obszarze woj. pomorskiego, ale to tylko 1/3 większej inwestycji - budowy kanału żeglownego Elbląg - Bałtyk (Zatoka Gdańska), który w więkości będzie na terenie woj. WM.

                                  A. Duda / B. Komorowski -------> A. Duda / R. Trzaskowski

                                                         2015                               2020

woj. warmińsko-mazurskie: 43,76% / 56,24% ------> 46,84% / 53,16%

pow. elbląski:                          41,54% / 58,46% ------> 50,22% / 49,78%

m. Elbląg:                                 39,33% / 66,67% ------> 42,30% / 57,70%

Jak widać wszędzie peło odniosła straty, najbardziej w powiecie elbląskim, gdzie w 2015 mieli 58,46%, a w 2020 - 49,78%.

Oczywiście można powiedzieć, że wobec tak oczywistej wagi i korzyści z tej inwestycji dla całego regionu oraz determinacji w jej przeprowadzeniu przez PiS, to wynik jest poniżej oczekiwań.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Krzysiek 30 lipca 2020 09:34
30 lipca 2020 10:24

Dziękuję za dane. Od 2018 roku widzę zmiany. Średnio jestem tam tydzień i jeżdżę z rodziną zwiedzając. Rozmawiamy z ludźmi, bo chcemy mieć kontakt. Kontakt jest niezbędny by wejść w relację, choćby kupna-sprzedaży. Widać, że tym ludziom jest coraz łatwiej żyć nie są skazani na jakichś nierozpoznanych "dobrodziei".

Elbląg to bardzo fajnie wyglądające miasto, ale póki co gospodarczo nieuruchomione. W Informacji Turystycznej można dostać ulotkę do zwiedzania postindustrialnej „traski” po zamkniętych fabrykach Elbląga. Poczekajmy i zobaczmy skutki. To nietrudno zaobserwować. Wchodząc do rynku/zabytkowej części miasta nie będzie przestrzeni z napisami wynajmę czy sprzedam. Będą zaś szyldy z różnymi biznesami i godziną otwarcia. No i biznesy będą się zmieniać bez przestojów i świecenia pustkami, tak jak to widziałem tydzień temu.

 

zaloguj się by móc komentować

mooj @Krzysiek 30 lipca 2020 09:34
30 lipca 2020 10:34

To jest przyszłość i niekoniecznie pewna (korzyści regionalne tj zauważalne przełożenie na byt dużej części wyborców w rozsądnym horyzoncie jest trudno zauważalne). Nie wiem jak dużo trzeba byłoby mówić i jakie gwarancje dać, by był to realny argument.

Region a całość, partykularyzm (nie w złym znaczeniu), konflikt i jego rozwiązanie - to np kwestia małego ruchu granicznego z królewiecką strefą ilustruje.

Nie wiem czy sensownie, ale istnieje. Białoruś wagnerowców aresztuje, a "my" choć ludziki, choć pandemia, choć chyba nadal by wjechać do Rosji trzeba się na HIVa przebadać - zapraszamy, bo trzeba umożliwić miejscowym zahandlowanie glazurą. Żeby jeszcze jako pośrednikom. Nie "umożliwić" tj "dać możliwość bycia magazynierem, operatorem wózka widłowego czy rozkładaczem w sieci handlowej zwolnionej z podatków"

Chyba, że się mylę - dawno nie byłem, obraz nie na podstawie obserwacji.

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @ArGut
30 lipca 2020 11:10

"To jest przyszłość i niekoniecznie pewna"

Jak każda przyszłość.

Korzyści z lepszego połączenia Elbląga z Bałtykiem są oczywiste. Jaka skala tych korzyści - zobaczy. Pamiętajmy, że pływanie przez cieśninę Piławską to 100 km więcej, konieczność zgłaszania sowietom rejsu (dla państw trzecich dwa tygodnie wcześniej!!!), stałe zagrożenie że cieśnina będzie "chwilowo" zamknięta (ze względów obronnych, bezpieczeństwa lub ekologicznych - tak to sobie Moskwa zapisała w umowie), w ogóle w każdej chwili mogą umowę z Polską wypowiedzieć. Zresztą od 1945 do 2009 w ogóle polskie statki nie mogły tamtędy pływać.

Ważne jest też odziaływanie na Gdańsk - któremu mając pewien rodzaj monopolu łatwiej jest zachowywać się nielojalnie wobec Rzeczpospolitej (tak jak to miał w zwyczaju przez całe stulecia - mimo, że był miastem Królestwa Polskiego. Niemcy zajęli (państwo) dopiero w II-gim rozbiorze). Pisał i mówił często o tym Gospodarz. Szczegóły też w książce A. Szelągowskiego. Gdy będą dwa porty z dostępem do Bałtyku, to będzie lewar na różnych Adamowiczów czy już całkowicie szalone Dulkiewicz.

Cytat z Gospodarza: [Czym I Rzeczpospolita różniła się od ZSRR?]

"Dziś wkraczamy w nowy etap, niczego się przez najbliższe lata dewastować nie będzie. O ile oczywiście przekopiemy Mierzeję i zbudujemy drogę do Stambułu. To jest najbardziej oczywistym i najżywotniejszym postulatem polskiej polityki. Po tym jaki kto ma stosunek do tych dwóch kwestii powinniśmy rozpoznawać zdrajców. Można ich nazywać zdrajcami ojczyzny, jak ktoś ma ochotę, ale ja wolę ich nazywać zdrajcami tradycji."

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ikony58 29 lipca 2020 22:19
30 lipca 2020 11:31

Przyznam, że nie wszystkie komentarze kolegi są dla mnie jasne. Mnie postawa pana Guya nie dziwi, zbytnio. Natomiast umieszczenie go w radzie dyrektorów to pewnie forma pilnowania belgijskich interesów. Wszyscy wiemy, że to pan Verhofstadt robi dobrze. Pilnuje belgijskich interesów.

Zdobył wykształcenie prawnicze, szybko awansował na stanowisko lidera partyjnego, partii o XIX wiecznych korzeniach. Kolego popatrzy na biografię osób z rady dyrektorów Étienne Davignon i Comte Goblet d’Alviella oraz rozległych powiązaniach rodziny Goblet d'Alviella.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @mooj 30 lipca 2020 10:34
30 lipca 2020 11:49

>Białoruś wagnerowców aresztuje, a "my" 

Jest lepiej. Pograniczników / celników w ciągu tygodnia widziałem trzy razy. Siedziba w Krynicy Morskiej wygląda na coraz lepiej wyposażoną. Dobrze, moim zdaniem, uruchomić ruch przygraniczny i turystyczny do Балтийскa. To zawsze była by odmiana i przywrócenie czegoś działającego, ułatwiającego życie i atrakcyjnego turystycznie.

zaloguj się by móc komentować

mooj @Krzysiek 30 lipca 2020 11:10
30 lipca 2020 13:03

Tak, to prawda.

Ja o przełożeniu na sympatie polityczne pisałem - jest małe w przypadku projektów centralnych. Panuje, uzasadnione wieloletnim doświadczeniem, przekonanie, że z miejscowych to tylko "podłączeni do systemu" coś będą z tego mieli. A reszta (czyli większość) bez zmian, albo na zmianach straci. Lęk przed zmianą naturalny, ale raczej jest zwielokrotniony, większy niż z natury ludzkiej wynika.

Nie oczekiwałbym szybkiego przełożenia decyzji (w tym słusznych) na sympatie polityczne. I nie jestem zdziwiony ich brakiem, czy śladowym występowaniem.

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @ArGut
31 lipca 2020 13:41

Super reportaż. Dzięki. Nieniejszym czuję się doinformowany. I ten Guj rekin przemysłu software. 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ikony58 31 lipca 2020 18:29
31 lipca 2020 19:59

> Kolega wiedzial o Safonie? jesli nie, to dlaczego mnie bijesz?

Nie wiedziałem, nie biję.

Jedynie nie wszystko łapię. A kolega JUŻ WIE o nowym pomyśle pana Gaja ?

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować