-

ArGut : Dziś robimy rzeczy, których innym się nie chce. Po to aby jutro robić rzeczy, których inni nie potrafią.

Czy APPLE to jedno z najgroźniejszych źródeł szerzenia się COVID-19 w Stanach Zjednoczonych ?

Wiadomo publicznie, że wirus SARS-CoV2, utrzymuje się na powierzchni substancji - szkło, metal, plastik, czyli takich, z których zrobiony jest każdy telefon amerykańskiego producenta elektroniki użytkowej firmy APPLE, przez czas kilkukrotnie dłuższy niż trwa pojedynczy protest w Stanach Zjednoczonych. Protestowanie przed każdymi wyborami w Ameryce to wręcz narodowy sport. Jedyny sposób dla amerykańskich wyborców aby wymóc COŚ na swoich reprezentantach.

Na weekendzie w Berlinie odbywał się protest wolnościowców, krytykujących rygory sanitarne narzucane przez służby sanitarne i porządkowe. Protest został rozwiązany z powodu nie przestrzegania norm sanitarno, porządkowych. Może, można !

Europejskie protesty wyglądają na zabawy. To co się zaś dzieje za wielką wodą nie tylko, że wygląda jak zabawa to jest zabawa w POLICJANTÓW i ZŁODZIEI. Ludzie biegają strzelają do siebie, nie chcą, żeby policja się „mieszała”. Jak policja się „wmiesza” to strzelają do policji. Jak tłum zmęczy się już tym bieganiem to siada zgodnie na asfalcie wystawia transparenty, że teraz mamy POKOJOWĄ PRZERWĘ – no i jak w 1968 jakieś ludzie się rozbiorą, dla podkreślenia tej pokojowości. I wtedy właśnie ludziska wyjmują swoje AJFONY i się zaczyna „social life” a zapomina się o „social distancing”.

Pan Anthony Fauci wyraźnie twierdzi, że bez masek w tłumie przyczyniamy się do rozprzestrzeniania wirusa i wzrostu liczby zachorowań. Nie pozwala to jednak udzielić precyzyjnej odpowiedzi senatorowi, Jimowi Jordanowi czy powinno się ograniczyć protesty. Pan senator może nie dość specyficznie zadaje pytanie, ale w 3 iteracji już jest mega precyzyjny. No i ciekawe, urzędnik ochrony zdrowia nie potrafi odpowiedzieć, twierdząc – to NIE MOJA odpowiedzialność.

Zakładam, że senator Jim Jordan chcąc bronić amerykańskiego producenta gadżetów elektronicznych, nie zadał pytania wprost. O tak:

Panie Antoni, czy używanie AJFONA ułatwia rozprzestrzenianie się wirusa SARS-CoV2 i szerzenie się choroby COVID-19 ?

Myślę, że my rozumiemy panów Antoniego i Dzima. Panowie chronią własny rynek elektroniczny, chronią własny rynek medialny. Przepychanki zaś słowne to takie zapasy, która z instytucji dostanie więcej władzy i wpływów. Nie mamy też złudzeń o co się rozchodzi w protestach. Zdecydowanie nie o wolność, dyskryminację jednych a preferowanie drugich czy tak modną w kręgach europejskich praworządność. Rozchodzi się o CZYSTĄ gołą WŁADZUCHNĘ. Władza powinna być ZAWSZE w dobrych rękach tylko czasem „głupi tłum” źle wybiera, albo, i to jeszcze gorsze, najlepszy na świecie SYSTEM WYBORCZY zawodzi. Zawodzi bo nie wybiera tych co mają większą ilość głosów a tych, których popiera większa ilość elektorów.

I o tym drodzy nawigatorzy możecie poczytać u pana Johna Yoo w jego nowej książce. Reklamowanej jako obrona konstytucyjnego porządki i praworządności w Ameryce przez ekipę prezydenta Donalda Trumpa. Niesamowite, jak to możliwe prezydent rządzący „tłitami” jest też prezydentem broniącym konstytucyjnych zasad. To się pewnie najbardziej demokratycznym umysłom nie śniło. Książka pana Dżona nosi tytuł „Defender in Chief: Donald Trump's Fight for Presidential Power ”. I na tyle dobrze się sprzedaje, że nie ma jej już prawie w amerykańskiej „BIEDRONKA”-ce.

Co prawda prognozy wyborcze wychodzą mnie średnio, mimo rozrzutu trafiam jednak. Więc nie zdziwiłbym się gdyby na ten przykład wojna handlowa z Chinami przybrała taki obrót, że firma „HUAWEI” zostałby amerykańską marką i wprowadzał 5G zamiast APPLE-a, GOOGLE-a, AMAZON-u i MICROSOFT-u. Tak dla odmiany, choć powiem to byłaby zupełnie odjechana political science – fiction. No i oczywiście pan Ren rozmawiałby z panem Donaldem nie tylko telefonicznie ale i twarzą w twarz piękną, czystą, amerykańską mową.



tagi: apple  covid19  sars-cov2  anthony fauci  jim jordan  usa 2020 election 

ArGut
4 sierpnia 2020 14:06
40     2272    0 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gregorius @ArGut
4 sierpnia 2020 15:39

Chwila, ale Apple składa w Azji, nie w USA. 

zaloguj się by móc komentować

gregorius @ArGut
4 sierpnia 2020 15:40

Chwila, ale Apple składa w Azji, nie w USA. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @ArGut
4 sierpnia 2020 15:50

Wszystko przez brak zwierząt w domu.

Artykuł: "Do pets protect their owners in the COVID-19 era?"

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7215164/

Akurat amerykanie mają dużo psów, ale może w Nowym Jorku mniej?

Węgrzy i Czesi trzymają psów i kotów rekordowo dużo.

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @chlor 4 sierpnia 2020 15:50
4 sierpnia 2020 15:59

Tylu domowych, ale wychodzących kotów, co u nas, to i w Turcji nie ma ;)  a koty też mają swoje koronawirusy, i mogą chorować na COVID-19.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut
4 sierpnia 2020 16:00

Jak to dobrze ze mam Androida firmy Motorola.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gregorius 4 sierpnia 2020 15:40
4 sierpnia 2020 16:09

No tak, czyli że mamy spisek ? Pewna prywatna firma pragnie wzbogacić się na zamieszaniu ?

Patrząc na sprzedaż "nowego" modelu to bogacenie się wychodzi słabo.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Grzeralts 4 sierpnia 2020 15:59
4 sierpnia 2020 16:10

Tak, i koty nie chodzą na protesty :)

zaloguj się by móc komentować


chlor @Grzeralts 4 sierpnia 2020 15:59
4 sierpnia 2020 16:18

W Turcji psow domowych i kotów jest bardzo mało. Najwięcej kotów (ponad 200 na tysiąc mieszkańców) jest w Austrii, na Ukrainie i Węgrzech. Polska - 150 sztuk na tysiąc. Najwięcej psów mają: Rumunia, Węgry, Portugalia, Polska, Ukraina.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut 4 sierpnia 2020 16:16
4 sierpnia 2020 16:21

"BRAWO ! A tak firma Motorola zwalcza COVID-19."

To jak?

Zwalcza w koncu czy nie zwalcza, bo juz calkiem zglupialem.

Chyba wyrzuce ten telefon, wezme siekiere i pojde walczyc o pokoj swiatowy.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @chlor 4 sierpnia 2020 16:18
4 sierpnia 2020 16:24

"Najwięcej psów mają: Rumunia, Węgry, Portugalia, Polska, Ukraina."

Dlatego w Polsce tak malo zakazen.

Psy to wyczuwaja, jak pisala ostatnio prasa, i wtedy wiemy kogo leczyc.

Niestety, odezwal sie znowu minister Szumowski.

Znowu nadaje.

To znaczy straszy.

zaloguj się by móc komentować


chlor @Szczodrocha33 4 sierpnia 2020 16:24
4 sierpnia 2020 16:43

Psy noszące koronawirusy płucne, jakoby działają jak naturalna szczepionka uodporniająca ich właścicieli. Ale to tylko hipoteza. Prawie 50 % psów nosi koronawirusy płucne.

 

 

zaloguj się by móc komentować

tadman @chlor 4 sierpnia 2020 15:50
4 sierpnia 2020 17:00

Mam 82 lata i miałam przez ostatnie 16 lat kotkę, ale odeszła w tym roku w lutym. Czy jestem uodorniona na koronawirusa?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut 4 sierpnia 2020 16:27
4 sierpnia 2020 17:06

Szkoda siekiery, i tak nie powalczylbym.

Oszczedze telefon, w koncu prawie nowy i sprawuje sie jak na razie bardzo dobrze.

Zawsze wiedzialem ze Chinczycy to dobrzy ludzie i sklonni sa mierzyc sie z wyzwaniami.

zaloguj się by móc komentować

chlor @tadman 4 sierpnia 2020 17:00
4 sierpnia 2020 17:07

Nie wiadomo czy posiadanie zwierząt i odporność (a raczej brak objawów) są skolerowane, czy też to przypadkowa koincydencja. Od wielu lat nie mam żadnego zwierzaka, a też nic mi nie jest.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Szczodrocha33 4 sierpnia 2020 17:06
4 sierpnia 2020 17:31

No jasne. Chińczycy to porządni ludzie. Jak się ich wynajmie i zapłaci to dostarczą światowej klasy rozwiazanie. Dla nich bez różnicy czy to ma być telefon czy wirus. Liczy się WOLUMEN.

Wystarczy ustalić kto wynajął i jaki wolumen zamówił, chyba ? I po problemie. No i zapomniałem dodać amerykanami też mogą zostać. Procedura jest znana. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @chlor 4 sierpnia 2020 16:18
4 sierpnia 2020 17:46

Kotów jest dużo, tyle że niekoniecznie domowych w naszym rozumieniu. Psów mniej, jak to w kraju muzułmańskim. A w Grecji i psów i kotów dużo.

https://twitter.com/MZ_GOV_PL/status/1290618491205115905?s=19

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @ArGut 4 sierpnia 2020 17:31
4 sierpnia 2020 17:54

Zawsze mowilem ze "freelancing" czyli po naszemu wykonywanie projektow na zlecenie to jest to.

Lepsze od Coca Coli.

zaloguj się by móc komentować

tadman @chlor 4 sierpnia 2020 17:07
4 sierpnia 2020 18:10

To było quasipytanie do tego profesora, co robi za eksperta w TVP w sprawie koronawirusa i odpowiada na najbardziej idiotyczne pytania :)

zaloguj się by móc komentować

chlor @tadman 4 sierpnia 2020 18:10
4 sierpnia 2020 18:32

Rzeczywiście pytania w TV Wirus są wyłącznie idiotyczne. Nikt do tej pory nie pyta kiedy zacznie działać służba zdrowia, czy też kiedy można będzie załatwić coś w urzędzie. Nie wiadomo czy szkoły bedą działać. Same porady na temat: zakupy polewać wrzątkiem, czy też wystarczy spirytusem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Grzeralts 4 sierpnia 2020 17:46
4 sierpnia 2020 19:23

Ten wykres to piękna rzecz, może propaganda ? Propaganda wyborcza ? Nie wiem jak ale pewnie wybory do europarlamentu będą wcześniej niż wybory do polskiego parlamentu.

Korona w ilości zgonów na 1mln mieszkańcówMoże by panu Guyowi Verhofstadowi z bratną pomocą pośpieszyć. Minister Szumowski by się wykazał a my mielibyśmy sukces międzynarodowy, bez konwencji stambulskiej.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ikony58 4 sierpnia 2020 17:59
4 sierpnia 2020 19:34

Dziecko mnie ogrom przesyłek z chin sprowadza. Mam taką procedurę: 

-płukam,
-traktuję mydłem w płynie,
-płukam,
-suszę na balkonie,
-[traktuję zawartość Skinsept Pur].

Kolega z kanału YT  - Chiński Biznes pokazuje w swoich relacjach ile to materiałów idzie do USA-a. Jakby Chin nie było to pewnie gospodarka USA nie mogła by funkcjonować. Choć mogę się mylić, bo nie słucham regularnie "szumu informacyjnego" a zajmuję się swoimi sprawami.

Tu kolega Jarek mówi o Tic-Tok-u.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut 4 sierpnia 2020 19:23
5 sierpnia 2020 07:34

Po prostu populacja k.u.k. Monarchie z przyległościami jest na COVID-19 odporna. Duch Franciszka Józefa ze Szwejkiem pospołu się unosi. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @ArGut
5 sierpnia 2020 09:55

Chyba wszystkie telefony są chińskie, może prócz koreańskich samsungów. 

Ale trop jest dobry, to pierwsza zaraza przenoszona przez fale elektromagnetyczne (telewizja itp). W banowanym przez jutuby i fejsbuki oświadczeniu amerykańskich lekarzy pada stwierdzenie "people are infected by fear". Strach, social distancing (distancing is antisocial), to czynniki, które nawet niewielkie dolegliwości potrafią uczynić froźnymi dla zdrowia i życia. Dawno temu w mojej miejscowości była kobieta, która przynajmniej raz w tygodniu przycjhodziła do lekarza, wciąż tego samego, z różnymi, wymyślonymi dolegliwościami. W końcu doktor się zdenerwował i na recepcie wypisa "trumna tyle i tyle, dla księdza tyle, miejsce na cmentarzu tyle... " i taką receptę jej wręczył. Kobieta poszła do domu, położyła się dołóżka i po kilku godzinach już nie żyła. Sekcja nie wykazała przyczyny choroby, sprawa była w sądzie, bo rodzina oskarżyła lekarza o spowodowanie zgonu, ale się wymigał. Ten lekarz ma teraz ponad 80 lat, wciąż się dobrze trzyma i kompletnie ignoruje wszelkie obostrzenia, nie nosi maseczki nigdzie. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 5 sierpnia 2020 07:34
5 sierpnia 2020 10:00

jest taki mem: skoro Polacy chodzą od trzech miesięcy w tych samych maseczkach i wciąż żyją, to nic nas nie pokona.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Grzeralts 5 sierpnia 2020 07:34
5 sierpnia 2020 10:57

To jest popularna teoria i jak widać przy "jakichś tam liczeniu" ma potwierdzenie ilościowe.

Pan Guy Verhofstadt wrzucił link do gazety (źródło: Le Soir) z takim obrazkiem:

Mapa z COVID-19 i zakażeniami ...Może to nowa Europa ? Może to obszar gdzie telefony APPLE dewastują zdrowotnie społeczności ? 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @SalomonH 5 sierpnia 2020 09:55
5 sierpnia 2020 11:15

To ładny MEM. W pakiecie z tezą, którą zamieściłem w notce pozwala mnie wysnuć hipotezę.

Wszyscy jesteśmy Amerykanami, żydowskiego pochodzenia, wywodzącymi się z Chin. Zabija nas jedynie strach. 

Jakbym był Amerykaninem to uznałbym tę hipotezę za predykat. 

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Szczodrocha33 4 sierpnia 2020 16:21
5 sierpnia 2020 11:25

Motorola Mobile to marka będąca własnością chińskiej firmy Lenovo. Ja mam dwa chińskie telefony, iPhone i Huawei, oba namolnie proponują ostrzeganie przed COVID19. Używam więcej iPhone, dużo lepszy system operacyjny, o wiele wygodniejszy i pomimo śmiesznej dziś specyfikacji technicznej (ma już 4 lata) działa znacznie lepiej, niż Huawei który ma niby sześć rdzeni więcej i dwa razy tyle RAM. No i z Siri lubię sobie czasem pogadać o różnych rzeczach, lubię ją, chociaż podsłuchuje :), na przykład oglądamy film z żoną i pada pytanie o nazwisko jakiegoś aktora, więc biorę telefon i po wpisaniu dwóch liter tytułu pojawia się sugestia Siri z linkiem do IMDB z opisem tego filmu. Pytam więc: "Siri, do you listen ambient voices all the time?" "I can't help you with it" - odpowiada :).

zaloguj się by móc komentować

ArGut @SalomonH 5 sierpnia 2020 11:25
5 sierpnia 2020 13:01

Wetnę się koledzę w rozmowę.

Co to znaczy chiński telefon ? To, że pisze na pudełku Made in China czy Made in PRC. APPLE na pudełkach swoich telefonów pisze Assembled in China. Nokia, którą lubię jest Made in Vietnam. I to jedyny telefon, który mogę kabelkiem podpiąć do monitora. A jest najstarszy ze wszystkich moich telefonów.

Rozumiem określenie wygodniejsze wynika z akceptacji. Tu mogę opowiedzieć anegdotę. Nasz pan konsultant sieci PLAY miał taką obserwację, że każdy jego klient (oceniam, że ma/miał 5-8 lat doświadczenia w branży sprzedaży telefonów), który wybrał na jakimś etapie telefon APPLE-a był "wyznawcą" APPLE-a i wybierał jedynie telefony marki APPLE. Pani ArGutowa nie miała, żadnego problemu ze zmianą marki. APPLE wybrała jedynie ze względu na wymiary. Sprowadzenie dla niej telefonu z androidem o wymiarach i funkcjonalności telefonu APPLE-a było kosztowo podobne z zakupem APPLE. Po zmianie "nastawienia" używa Samsunga, który na pudełku ma informację Made in Korea a papier instrukcji ma informację Made in Slovakia. 

No i może ten Samsung lepiej chroni od COVID19.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @ArGut 5 sierpnia 2020 13:01
5 sierpnia 2020 15:14

Iphona też można kabelkiem do monitora podpiąć :). To nie jest kwestia "wyznawców", ludzie to często kupują ze względu na dizajn i prestiż, a zostają ze względu na funkcjonalność i sporo unikalnych funkcji. Ja się parę lat temu rozstałem z iphonem i męczyłem się z Androidami. Niby wszystko działa, ale: aplikacje, nie ma na androida wielu rzeczy których potrzebuję, co myślę, że bierze się stąd, że jak ktoś potrzebuje sobie zrobić apkę, której nie ma, to ją robi na jedną platformę, na iOS jest łatwo programować. Potrzeba mieć maca i licencję za 99$ na ADK. Jest kupę specjalistycznych, niszowych aplikacji na iOS, nie mających odpowiedników na androidzie. Generalnie apki są na lepszym poziomie i zdecydowanie mniej jest śmieci i scamu. Dalej, responsywność, mój ip 6s ma dwa rdzenie i jakiś archaiczny procesor, a i tak chodzi lepiej niż ośmiordzeniowy huawei i nie zmula się wcale. To chyba wynik tego, że iOS jest robiony na dedykowany hardware, chociaż przecież producenci dają swoje modyfikacje androida na swoje telefony (najbardziej lubię androida na motorolę, zaś samsunga nienawidzę, oddałem telefon po 3 dniach, huawei jest tak po środku). Generalnie lubię w iOS dostępność wszystkiego, przykład? Trzema kliknięciami home button zmieniam tryb ekranu na odwrócony (przeglądarka negatywów), albo czerwony, bezpieczny w fotograficznej ciemni. To są rzeczy możliwe na androidzie, ale za każdym razem wymaga to wejścia w ustawienia, albo napisania jakichś skryptów, tego mi się nie chce robić. Dalej, oporowo korzystam z Siri, rzadko klikam w jakieś aplikacje, wciskam home button i mówię "open (app name)" "call ...", "send my location...", no właśnie, z osobami z którymi współpracuję używamy "find my friends", to bardzo ułatwia współpracę i wszyscy byli wkurzeni, że nie mam iPhona.

zaloguj się by móc komentować


ArGut @zkr 5 sierpnia 2020 15:46
5 sierpnia 2020 19:15

To co kolega linkuje, czyli mniejsza zapadalność i ilość zgonów wśród państw szczepiących szczepionką BCG widać na mapce pana Guya. 

Na GitHub-ie On World Data przygotowało i utrzymuje dane odnośnie statystyk covid-19. Może kolumna telefon (firma/system) kiedyś zostanie dodana i będzie można tworzyć korelacje.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @zkr 5 sierpnia 2020 15:46
5 sierpnia 2020 19:29

W sprawie zaś APPLE i tego, że bogaci potrafią zgnuśnieć a biedni mogą czasem cieszyć się z renty zacofania. Pewne pytanie do pana Stiwa Dżobsa i jego odpowiedź. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 5 sierpnia 2020 15:14
6 sierpnia 2020 13:49

Jednak domyślne wybieranie języków w czasie wpisywania wiadomości działa w iOs gorzej (a w zasadzie beznadziejnie) niż w Androidzie. Z wyborem aplikacji też różnie bywa. Jedyne w czym Iphony nadal biją resztę to jakość rozmów i utrzymywanie połączenia z BTS. Żaden Android, nawet z najwyższej półki nie przebija w tej kategorii poziomu bazowych Iphone'ów, co by w testach nie pisali. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut 5 sierpnia 2020 10:57
6 sierpnia 2020 13:57

Są trzy fajne teorie:

szczepionka BCG (już wyżej zamieszczono linki)

jedzenie kiszonek ( Kiszonki )

zwierzęta domowe, zwłaszcza psy ( pets )

 

Wszystkie lubię, ale najbardziej ostatnią.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 6 sierpnia 2020 13:49
6 sierpnia 2020 14:33

Tak, to prawda, klnę na to kilka razy dziennie, w zasadzie za każdym razem, kiedy piszę coś w innym języku niż wcześniej i nie raz zdarza mi się wysłać jakieś kompletne brednie, zanim się zorientuję. Można chyba klawiaturę od googla zainstalować. Z aplikacjami fakt że też działa to w obie strony, bo na przykład czasem do jakiegoś sprzętu nie ma wcale softu na iOS, albo jest jakiś ograniczony. Często wersje na Androida dają większe możliwości, czy są bardziej dopracowane, poza tym na przykład banki chyba wszystkie jakie znam akceptują Google Pay, a Apple Pay już nie zawsze. A jeszcze Siri, gada w niewielu językach (chociaż rozumie, polski na pewno). 

To jak z komputerami, ja od zawsze pracuję na macach, ale jednak dostęp do windowsa jest często potrzebny, a w pewnych sprawach nie ma nic lepszego od linuxa.

Trudno porównywać takie platformy tak wprost, ale trzeba przyznać że user experience w przypadku iPhone jest bardzo wysoki. Jedyna poważna wada iPhone, podobnie jak całego sprzętu Apple to cena, chociaż topowe modele konkurencji kosztują podobnie, to jednak można kupić dobrego androida nowego ze sklepu już za kilka stówek.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 6 sierpnia 2020 13:49
6 sierpnia 2020 15:46

Kiedyś praktycznie nie używałem Siri, ale kiedyś potłukłem ekran i zostałem na jakiś czas z telefonem nieczułym na dotyk. Nagle się okazało, że znakomitą większość codziennych funkcji, wliczając w to przeglądarkę, da się używać w ogóle nie dotykając ekranu. Niektóre bardzo wygodnie. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SalomonH 6 sierpnia 2020 15:46
6 sierpnia 2020 16:35

Jakoś mam opory przed gadaniem do telefonu, choć wiem, że on i tak słucha ;) zresztą Android też.

zaloguj się by móc komentować

SalomonH @Grzeralts 6 sierpnia 2020 16:35
6 sierpnia 2020 20:54

Też miałem, dopóki go nie stłukłem, zacząłem z konieczności i się przyjęło.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować