Dlaczego tak trudno napisać tekst polemiczny do felietonu kolegi OjcaDyrektor-a zatytułowanego GRU=UPA?
Zastanawia mnie to niesamowicie? Jak na ten przykład kolega BOSON, wprawny naukowiec nie jest w stanie przygotować felietonu polemicznego ze źródłami, odnośnikami i różnymi wcześniejszymi polemikami odnośnie sprawy, że rzeź wołyńska mogła BYĆ aranżacją polityki imperialnej Najgorszych Niemców (Sowietów) i Niemców (tzw. hitlerowców).
Schemat opisany w notce kolegi nawigatora OjcaDyrektora jest prosty i banalny, w tym banale diaboliczny i masakryczny. IMPERIUM ZŁA aranżuje działania wojenne, w czasie których rękami jednej nacji pozbywa się innej nacji a czasem eliminuje obie nacje. Dzieje się tak, gdyż w koszyku imperialnym nacje te zostają uznane za ZBĘDNE.
Zadajcie sobie szanowni koleżanki i koledzy nawigatorzy takie pytanie czy w czasie działań II Wojny Światowej wymieniony wyżej schemat został czy nie został zastosowany? Kto i po co go stosował i czy dziś możemy precyzyjne wskazać nacje, która została w wyniku działań wojennych celowo eksterminowana? I czy to wskazanie odnosi się również do Najgorszych Niemców (Sowietów).
Jak macie wątpliwości to przypomnę parę faktów. Najgorsi Niemcy(Sowieci) współpracowali z Niemcami (tzw. hitlerowcami) od 1922 roku aż do 1941 roku. Daje to blisko 2 dekady KLAUZULI NAJWYŻSZEGO UPRZYWILEJOWANIA. A jak było wcześniej to proszę posłuchać pan Grzegorz Kucharczyka → https://www.youtube.com/watch?v=XA23suL7kCU&t=575s
Czyli można, bez kozery, powiedzieć, że współpraca Niemców i Najgorszych Niemców na długą historię sięgającą głęboko, głęboko w przeszłość.
Dekadę przed rzezią Wołyńską na Ukrainie ma miejsce eksperyment społeczny, zorganizowany przez Najgorszych Niemców nazwany wielkim głodem ukraińskim.
I teraz tak, tych wszystkich wydarzeń nie można połączyć w jedną politykę. A odpowiedzialność za wojnę i ludobójstwo ponosi jedynie Iwan co zabijał Tadka, czy Hans, który strzelał do Władka.
No i żadne tęgie umysły nie potrafią albo co gorsza nie uznają za celowe napisać polemiki z kolegą OjcemDyrektor-em, który ledwie 1355 słów ułożył w niecałych 10 tysiącach znakach.
Moim zdaniem to jest ZNAK, że warto drążyć i zadawać pytania.
To może teraz będzie prościej, jakaś polemika z takimi zestawieniem faktów. Jedynie 316 słów i coś ponad 2200 znaków.
tagi: niemcy polska ukraina sowieci wołyń najgorsi niemcy
![]() |
ArGut |
21 marca 2025 07:14 |
Komentarze:
![]() |
gabriel-maciejewski @ArGut |
21 marca 2025 07:15 |
Rozumiem pana intencje, ale zaraz będziemy tu mieli festiwal disco polo
![]() |
ArGut @gabriel-maciejewski 21 marca 2025 07:15 |
21 marca 2025 07:23 |
Postaram się, żeby tak nie było i nie będę eskalował.
![]() |
OjciecDyrektor @ArGut |
21 marca 2025 08:21 |
Notka nie była celowo rozbudowana, no chciałem pewne rzeczy wyłuszczyc w dyskysji. Tak jest czasem lepiej ze względów dydaktycznych. No ale wyszydł z tego "skłosz" czyli walenie piłeczką o ścianę....ścisnę niezrozumienia.
![]() |
Adriano @ArGut |
21 marca 2025 08:28 |
Jeżeli zwykli Ukraińcy są tak podatni na wpływy Niemców wszelakiej kategorii -lepsji,najgorsi czy najlepsi, to trzeba mieć się na baczności a nie dac usypiać Ojcom Dyrektorom.Przy okazji nowelizacji (nieudanej) ustawy o IPN były szef MON Ukrainy powiedział:
"Jeżeli będziemy liczyć powieszonych Kozaków od Lwowa do Kijowa, to Ukraińcy w Polsce zbuntują się" - mówił - "Jeśli przypomnimy historię sprzed 100, 200 lat, nawet za króla Bolesława - 1000 lat temu, to szybko możemy się przekonać, że ten milion dwieście tysięcy Ukraińców, którzy są dzisiaj (w 2018 r) w Polsce , może chwycić za kopie".
Czytałem u Wiktora Poliszczuka ,że OUN/UPA zamordowała około 40 tys. Ukraińców za pomoc,ostrzeganie Polaków za odmowę wstępowania do UPA itd. Nie sądze ,zeby na Ukrainie były pomniki upamiętniające te ofiary.Przecież nie będą chwalili jednocześnie katów i ich ofiary.
Bolesław Piechowski uciekł z Auschwitz w czerwcu 1942 r. m.in. z Benderą,Ukraińcem mechanikiem.Udali się w jego (Bendery) rodzinne strony na Ukrainę.Sam Bendera kazał mu siedzieć cicho,udawać niemowę i trzymać się go możliwie przez cały czas,bo miejscowi go zatłuką albo wydadzą Niemcom.
![]() |
BTWSelena @ArGut |
21 marca 2025 08:31 |
Okej ArGutcie,rankiem to jestem zawsze zadowolona,gdy się zbudzę.... Przypuszczam,że nie będzie tutaj disco polo,bo ileż można.? I już nie mam opcji"daj plusa"....pod tą notką.
![]() |
gabriel-maciejewski @Adriano 21 marca 2025 08:28 |
21 marca 2025 08:33 |
Czyli jednak piszę i mówię niezrozumiale, tak? I do każdego powinienem kierować osobny pakiet uwag?
![]() |
BeaM @Adriano 21 marca 2025 08:28 |
21 marca 2025 08:34 |
To wiele mówi. A usypianie zafundowane przez OjDyra w notce przyniosło odwrotny skutek.
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 21 marca 2025 08:34 |
21 marca 2025 08:42 |
Czyli rozumiem, że podkręcanie prowokacyjnych wypowiedzi i powielanie ich na tym portalu uważasz za sensowne i właściwe?
![]() |
Adriano @gabriel-maciejewski 21 marca 2025 08:33 |
21 marca 2025 08:56 |
Napisałem to tu tylko dlatego,że jestem zablokowany u OD.Ok nie będę już pisał "prowokacyjnie".A jeśli chodzi o "disco polo" to grupa Enej tworzy folk,rock i jak to określa się "alternatywna muzyka ukraińska".Nawet niezłe mają kawałki takie raczej na wiejską potańcówkę.A że nazwa zespołu odwołuje się itd. dowiedziałem się niedawno .Ukraińskiego diosco polo" słuchałem raz przypadkowo.Taka sama sieczka muzyczna jak nasze.Słów nie zrozumiałem sądzę ,że równie durne.Ilez można wymyślać tekstów o imprezie,brykach,przymiotach fizyczno-fizjonomicznych płci przeciwnej,chędożeniu etc.
![]() |
atelin @ArGut |
21 marca 2025 09:01 |
"Zadajcie sobie szanowni koleżanki i koledzy nawigatorzy takie pytanie czy w czasie działań II Wojny Światowej wymieniony wyżej schemat został czy nie został zastosowany? Kto i po co go stosował i czy dziś możemy precyzyjne wskazać nacje, która została w wyniku działań wojennych celowo eksterminowana? I czy to wskazanie odnosi się również do Najgorszych Niemców (Sowietów)."
Na początek przypomina mi się holokaust. A z ruskimi jest troszkę inny problem. Im żadna nacja nie jest potrzebna i każdej chcą się pozbyć - najlepiej jak padnie przy wycince tajgi.
![]() |
gabriel-maciejewski @Adriano 21 marca 2025 08:56 |
21 marca 2025 09:03 |
Mimo, że ojciec pana zablokowal, pan dalej swoje, tak? Czyli, że prośby i groźby ni cholery nie pomagają, tak?
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski 21 marca 2025 08:42 |
21 marca 2025 09:04 |
Trzeba o to zapytać OjDyra, jakie miał intencje - czy chodziło mu tylko o wygenerowanie odsłon i zaprezetowanie swojej przenikliwości badawczej? Zauważyłam, że jego kręci takie bycie „kontrowersyjnym". A chwycił się tematu wybitnie ciężkiego i jak się okazuje - ciągle żywego. Dlatego na samym początku pod jego notką pisałam, że takich tekstów nie powinno się komentować, dlatego że są wrzucaniem fałszywie postawionych tez, a bronienie ich generuje w ludziach sprzeciw - i w rezultacie zamiast poszukiwania prawdy jest mega konflikt. To jest w sposób oczywisty złe, jeśli chce się zakopywać podziały. Ale widać jak na dłoni, że tematu nie da się ograć powierzchownie i sytuacja ciągle się eskaluje. Ja też rozmawiam z ludźmi i wiem, że antyukraińskie nastroje nasilają się w Polsce. Można o tym milczeć, oczywiście.
![]() |
OjciecDyrektor @Adriano 21 marca 2025 08:56 |
21 marca 2025 09:08 |
Jesteś zablokowany,bo nic nie rozumiesz i tylko emocjonujesz sie. Tak jak Mingus, który nie rozumie, ze takie projekty jak Enej są z tej samej kategorii, co odegrane sceny świętowania urodzin Hitlera przez pilskich skinów - zapłaciło TVN, sfilmowało i pusciło w świat kłamliwy przekaz. Enrj to taki sam - za moskiewskie pieniadze - kłamliwy przekaz. Teraz rozumiesz z cxym.masz problem?
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 21 marca 2025 09:04 |
21 marca 2025 09:10 |
Tak..chodziło mi tylko o to by byc popularnym.i sławnym...Pani ocenia moją pisaninę w kategorisch typowych dla ludzi skoncentrowanych na sobie. I dlatego Pani nie rozumie o czym piszę.
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 21 marca 2025 09:04 |
21 marca 2025 09:15 |
A możesz już przestać? Skoro można milczeć postarajmy się pomilczeć.
![]() |
peter15k @ArGut |
21 marca 2025 09:16 |
Istnieje bardzo prosty sposób rozstrzygnięcia dyskusji dotyczącej Ukrainy. Ojciec Dyrektor powinien wystąpić z wnioskiem do Federacji Rosyjskiej o udostępnienie akt dotyczących aktywności NKWD i podobnych "struktur" na tym terenie i ich zadaniowania. Natomiast szanowny Valser powinien przesłać Miediewiedowi kontener dobrej polskiej wódki w tym samym celu. Raz nam to się udało w sprawie Katynia. Rosja istnieje w takim gigantycznym terytorium bo taka właśnie jest. W przeciwnym wypadku zostałaby natychmiast rozparcelowana, czego próby miały miejsce po rozwiązaniu ZSRR. To co się dzieje z Ukrainą to prosta konsekwencja starej decyzji Chmielnickiego i tak się z tym wożą już 377 lat. Z podobną prośbą można się zwrócić do Wielkiej Brytanii w sprawie generała Sikorskiego z takim samym skutkiem tzn. pokazany nam zostanie „środkowy palec".. Dlaczego ? Bo te sprawy mają bezpośredni wpływ na obecną politykę. Wołyń dyskredytuje Ukrainę a zamach na generała Sikorskiego Koronę. Z naszego punku widzenia warto roważyć jaka byłaby polityka Ukrainy gdyby wygrała tą wojnę. Pro Polska - czyżby ? Jesteście Państwo pewni ? Bo ja nie.
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 21 marca 2025 09:10 |
21 marca 2025 09:21 |
Tak, nie rozumiem, i pan Adriano też nie rozumie, dlatego został zablokowany... Nie wiem też, po co pan takie teksty generuje, poprzedni o wyprawie na Królewiec miał podobny finał. Może kiedyś uda się tutaj na SN być mniej reaktywnym.
![]() |
gabriel-maciejewski @peter15k 21 marca 2025 09:16 |
21 marca 2025 09:22 |
Okay, widzę, że nic nie pomoże. Niech się pan zamknie z łaski swojej.
![]() |
BeaM @peter15k 21 marca 2025 09:16 |
21 marca 2025 09:23 |
Szkoda, że nie można dawać plusów pod komentarzami ;)
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 21 marca 2025 09:21 |
21 marca 2025 09:27 |
Ostatnie słowo na SN należy do mnie. O ile sobie przypominam nikt ci nie zadawał pytań po co generujesz takie, a nie inne teksty. Ja zaś od dłuższego czasu apeluję o zaprzestanie eskalowania tej dyskusji. I nie wskazuj mi teraz kto eskaluje a kto nie, tak będzie najlepiej. Nie czytacie moich komentarzy, nie interesuje was, mam na myśli między innymi ciebie i pana Adriano, co ja tam piszę, a to wcale mi się nie podoba.
![]() |
peter15k @gabriel-maciejewski 21 marca 2025 09:22 |
21 marca 2025 09:32 |
Ok. Jak zwykle mnie Pan zaoorał . Dlatego zgodnie z moim przekonaniem ponownie żegnam się z SN -myslę że tym razem na dwa lata co najmniej. Pozdrawiam nawigatorów.
![]() |
BeaM @gabriel-maciejewski 21 marca 2025 09:27 |
21 marca 2025 09:50 |
Jasne, że do Ciebie należy ostatnie słowo. Widać, że Ojciec Dyrektor ma tutaj chody, bo nie zauważylam, żeby był upominany, ale ok, ja też chyba nie będę komentować jego tekstów. I sytuacja się pewnie sama rozwiąże i wyciszy.
![]() |
gabriel-maciejewski @BeaM 21 marca 2025 09:50 |
21 marca 2025 09:52 |
Samo nic się nie rozwiązuje i nie wycisza.
![]() |
ArGut @Adriano 21 marca 2025 08:28 |
21 marca 2025 10:00 |
> Czytałem u Wiktora Poliszczuka ,że OUN/UPA zamordowała około 40 tys. Ukraińców za pomoc,ostrzeganie
> Polaków za odmowę wstępowania do UPA itd.
Ja to rozumię tak. Skala MANIPULACJI w popkulturze jest OGROMNA! I w pewnym sensie potrzebna, gdyż ESKALUJE emocje i odciąga uwagę od potencjalnych aranżatorów ...
Jak widać schemat jest znany, ludzie są znani ... a nikt nie chce ruszać IMPERIÓW.
Nie jest to podobne to oszukujących banków, którym się wydaje, że będąc tak dużymi organizmami nie mogę upaść? I ponieść konsekwencji spekulacji i matactw?
![]() |
qwerty @BeaM 21 marca 2025 09:50 |
21 marca 2025 10:37 |
Tematy są de facto wyczerpane od istoty poznania. I jak widać nie ma sensu przekomarzać się bo skończy się na rozważaniach o barszczu ukraińskim i jego archetypie. Są ciekawsze preteksty do wymiany opinii Czy ciekawsze tematy. Tak po prawdzie to odbyło się wywracanie pracy SN. Warto wrócić do istoty funkcjonowania SN I wyciągnąć wnioski. Przyklad: od lat Ewaryst mnie nie toleruje, bo jak PiS doszedł do władzy to napisałem, że zmiany funkcjonowania Państwa to proces wieloletni i bez błędów się nie obejdzie. Dlatego zwykłe narzekanie, że Kaczyński, PiS, etc jest de facto sabotażem.
![]() |
ArGut @peter15k 21 marca 2025 09:16 |
21 marca 2025 10:45 |
Nie jesteśmy niczego pewnie. Przytaczamy schemat i piszemy, że Sowieci i Niemcy odpowiadają prawnie za wydarzenia II Wojny Światowej.
A tak a propo pisania do Federacji Rosyjskiej, proszę to przećwiczyć i może wtedy warto do tego zachęcać OjcaDyrektor-a.
![]() |
BeaM @ArGut 21 marca 2025 10:45 |
21 marca 2025 11:28 |
Widzę, że pan nie zrozumiał ironii pana Petera odnośnie pisania do archiwów FR. Właśnie z racji tego, że wiadomo, że prawdy nie da się tą drogą zweryfikować, to daje to niektórym gwarancje wygłaszania teorii i przeredagowywania wedle swojego uznania historii. Peter15k już się pożegnał, na jakiś czas, i mam nadzieję, że jak ochłonie, to jednak powróci wcześniej, bo sama bardzo cenię jego komentarze.
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 21 marca 2025 11:28 |
21 marca 2025 12:15 |
No ale RC2 pochwalił się u mnie, ze on juz od 2008 wiedział o współpracy Sowietów z banderowcami. Podał nawet stronę, gdzie to czytał. Więc jak to?
![]() |
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 21 marca 2025 12:15 |
21 marca 2025 12:32 |
Których "Sowietów"? Jakieś nazwiska?
![]() |
BTWSelena @stanislaw-orda 21 marca 2025 12:32 |
21 marca 2025 12:44 |
Szanowny Stanisławie --niech pan już da spokój ze śledztwem i nazwiskami "sowietów".W naszej polskiej cioci wiki ,jak tam by nie zredagowali ---Sowieci -nie mają nazwiska... https://pl.wikipedia.org/wiki/Sowieci
Jest jak jest i tyle...i proszę bez urazy,bo ja akurat jestem wszystkim życzliwa.
![]() |
OjciecDyrektor @stanislaw-orda 21 marca 2025 12:32 |
21 marca 2025 13:13 |
Nie jestem kelnerem. Sam sobie znajdź nazwiska.....fajnie co?
![]() |
stanislaw-orda @BTWSelena 21 marca 2025 12:44 |
21 marca 2025 13:24 |
Dla mnie jest róznica czy nazwisko "Sowieta" brzmi, powiedzmy, jak np. Bondaruk, Kagan czy Romanow.
![]() |
RC2 @OjciecDyrektor 21 marca 2025 12:15 |
21 marca 2025 13:38 |
Oczywiście, na stronie tej wiele lat temu wyczytałem o deklaracji lojalności Bandery (i nie tylko) wobec Stalina. Jak do końca to wszystko wyglądało nie wiem. Tutaj nie ma żadnego sporu z Panem,
Co mnie irytuje ciągła relatywizacja udziału naszych "braci" w tych strasznych wydarzeniach (tak to przynajmniej odbieram). Nie zamierzam ciągle powtarzać tych samych rzeczy - wystarczy wrócić do komentarzy BeaM oraz querty. Ja się pod tymi komentarzami podpisuję.
Na tym kończę, bo nie chcę eskalować i być zbanowanym przez Gospodarza,
Jeśli kogoś uraziłem, przepraszam.
![]() |
OjciecDyrektor @stanislaw-orda 21 marca 2025 13:24 |
21 marca 2025 13:54 |
Hehehe...to komuniści byli narodowcami? Tak uważali tylko narodowcy, z endecją na czele.
![]() |
pike @OjciecDyrektor 21 marca 2025 12:15 |
21 marca 2025 14:50 |
Ponoć Putin i jego świta wnerwiali się okropnie na te marsze
takie jak ten:
https://www.youtube.com/watch?v=nPfTRsLj7tM
szczególnie w Kijowie
![]() |
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 21 marca 2025 13:54 |
21 marca 2025 15:08 |
Mylisz się.
![]() |
ArGut @BeaM 21 marca 2025 11:28 |
21 marca 2025 16:02 |
>Widzę, że pan nie zrozumiał ironii pana Petera odnośnie pisania do archiwów FR.
A nie uważa koleżanka, że IRONIA, jak piszemy o ofiarach jest SŁABA?
Z punkytu widzenia IMPERIÓW czy zginie 1 człowiek czy zginie 1 milon ludzi to tylko SKALA.
Wczoraj w liturgii było to:
Uważam, że trzeba przestać ironizować i szukać rozwiązań jak i zrozumienia. Nie musimy się LUBIĆ ... nawet jak jesteśmy w jednej WSPÓLNOCIE.
![]() |
OjciecDyrektor @pike 21 marca 2025 14:57 |
21 marca 2025 16:13 |
Ależ skąd. Gdy ludxie maszerują to nie strzelają. Wnerwia soę tylko wtedy, gdy mu coś w Rosji wybuchnie lub ktoś tam zginie z jrlrgo wspólników
![]() |
ArGut @atelin 21 marca 2025 09:01 |
21 marca 2025 18:06 |
> Na początek przypomina mi się holokaust. A z ruskimi jest troszkę inny problem. Im żadna nacja nie
> jest potrzebna i każdej chcą się pozbyć - najlepiej jak padnie przy wycince tajgi.
Wygrał kolega nawigator link do nowego materiału pana Grzegorza Kucharczyka.
![]() |
BeaM @ArGut 21 marca 2025 16:02 |
21 marca 2025 18:38 |
Jak ktoś nie wyczuwa ironii, to ma problem komunikacyjny i stąd nieporozumienia oraz nadinterpretacje. Więc niech pan nie przekręca - ironizowanie było nie na temat ofiar, tylko na temat impasu badawczego na temat sprawców. Co do wysyłania wódki Miedwiedjewowi też pan myślał, że to taka dosłowna rada? Pan Peter napisał krótko i na temat, dlaczego spór, który jest wiedziony u OD ma małe szanse na rostrzygnięcie. A tymi cytatami z Biblii na temat szyderców mogłby pan spokojnie jeszcze obdzielić parę osób, w tym siebie.
![]() |
ArGut @BeaM 21 marca 2025 18:38 |
21 marca 2025 18:55 |
Tylko, że ja akurat tu nie jestem w roli szydercy czy ironizatora!
Ale ma koleżanka rację czytam ten cytat i też odnoszę go do siebie. I wie koleżanka, że wiele takich ironicznych czy szyderczych tekstów odnośnie kacapi , Sowietów, Demokracji Ludowej, sowieckiej duszy ... tak jaby niechcący, można by umieścić pod tekstem OjcaDyrektor-a.
Ja się POWSTRZYMYWAŁEM.
To może jednak skusi się koleżanka na felieton polemiczny z OjcemDyrektor-em, może być ironiczny i szyderczy z jakmś prześnym żartem o rzezi ...
![]() |
emirobro @Adriano 21 marca 2025 08:28 |
21 marca 2025 19:04 |
O podobnej ilosci, bo 50 tys zamordowanych przez UPA Ukraincow mowi tez prof. Andrzej Zapalowski. Obok 200 tys Polakow i 350 tys Zydow.
Warto posluchac jego licznych wypowiedzi, np:
https://www.youtube.com/watch?v=Sz-a-BoVRgI
Prof. Andrzej Zapałowski: Pomniki UPA w Polsce są nielegalne! Przerażająca liczba ofiar ludobójstwa!
Dziekuje za powolanie sie na sp Wiktora Poliszczuka. Tylko Pan i bloger Binokle wspomnial jego imie (ktore w jezyku ukrainskim znaczy Poleszuk). Bylem na kilku jego prelekcjach, mam jego 2 ksiazki. Polecam jego biografie na Wiki.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wiktor_Poliszczuk
![]() |
BeaM @ArGut 21 marca 2025 18:55 |
21 marca 2025 19:33 |
A pan w roli węża kusiciela tutaj występuje czy co? Może się pan zastosuje do prośby Gospodarza, żeby nie poruszać więcej tego tematu tutaj?
![]() |
BTWSelena @stanislaw-orda 21 marca 2025 13:24 |
21 marca 2025 19:42 |
Wiem Stanisławie ,ze jest pan specjalistą od historii Rosji i jest pan dokładny i wrażliwy aż do bólu.Ale zrobiło mi się przykro,że traktuje pan innych jak nieuków podając te nazwiska z palca napisane ,bo to robi panu różnicę...Jeżeli chodzi o Romanowów to im się nie śniło jeszcze ,że ich Imperium padnie łupem sowietów.Więc po co taka odpowiedź.?
Tak nawiasem mówiąc Rządząca dynastia Romanowów, która dzieliła wiele krwi niemieckiej, stała się gałęzią dynastii Oldenburg pod nazwą Holstein-Gottorp-Romanov. Wielu jej członków urodziło się w Niemczech i mówiło po rosyjsku z akcentem. Niemcy, szybko awansowali w szeregach rosyjskiego społeczeństwa dzięki swoim talentom, wytrwałości, dyscyplinie i lojalności wobec tronu rosyjskiego. W końcu to Niemcy wpadli na pomysł przetransportowania Lenina do Rosji jako "pałeczka dżumy"...Czyżby to juz był zalążek sowietyzmu? .I jak to podzielić.?
Wiem ,czytałam pana notki o tej "amerykańskiej dżumie na Rosję,ale Niemcy także nie szczędzili złota,sprzętu i czułości.Do czasu...ale jest faktem,że te dwa państwa zawsze są zgodne co do kondominium i chodzą w duecie w razie potrzeby jak zgodne małżeństwo z rozsądku i wrodzonych instyktów.
![]() |
olekfara @ArGut |
21 marca 2025 20:58 |
Dlaczego trudno. To proste, bo niemożliwe bez lawirowania. Co do przedstawionej tożsamości.
Idąc tezą, żę GRU=UPA, trzeba zgodnie z logiką przejść do twierdzenia, że obecne ЗСУ; Zbrojni syły Ukrajiny, ZSU=GRU. Bo co się zmieniło?. Nadal zbrodnia wołyńska jest tabu, zresztą , jak wszystkie zbrodnie na Polsce ze wschodu, jak i zachodu. UPA to niewiniątka, a ZSU chcą zając miejsce armii amerykańskiej w Europie, to oni być powiewem wolności dla Europy uciemiężonej przez Amerykanów. Może ktoś wytłumaczy, czym się zasłużyli dla tak „zaszczytnej” funkcji. I jakimi ideałami się kierują. Wojna kiedyś się skończy, z kim zawrze pakt Ukraina zgodnie z tradycją? Z Polską, wolne żarty.
Z gruntu zaś kompletnie ta teza jest nieprawdziwa, od kiedy wasal może być równy swemu panu. Pan zaś wielce łaskawy, bezwzględnie pielęgnuje i wykorzystuje cechy tych nacji. Kłaniają się utopie traktatu ryskiego, jak będziemy jednolicie narodowościowo, to będziemy mieli spokój. Już go nie mamy, ale nie ze względu na napływ uchodżców, tylko z powodu podejścia do sprawy, nie wolno broń Boże urazić. Czym się to skończy, tym co zawsze. Damy im wolność.
Gdzie tam damy, sami ją wezmą, bez jakiekolwiek już oporu ze strony Polski.
![]() |
stanislaw-orda @BTWSelena 21 marca 2025 19:42 |
21 marca 2025 21:32 |
Nie , to nie Niemcy wyekspediowali "mędzynarodówkę" Lenina i jewo kamandę. To Jacob Schiff, Morganowie i ich pobratymcy (bracia przymierza). W Niemczech to oni mogli ewentualnie rezydować.
![]() |
BTWSelena @stanislaw-orda 21 marca 2025 21:32 |
22 marca 2025 00:27 |
Nie taka była pana konstatacja w komentarzu.Ale przyznaje to ja rozwinęłam tych sowietów bo podał pan trzy kontrowersyjne w kontekście" sowieckim "nazwiska. Nie będę z panem w tym kontekście polemizować ,bo ma pan dokładniejsze materiały co do "międzynarodówki"Leninowskiej.Materiały były przez lata kamuflowane celowo,ale naiwnością jest twierdzenie,że sowietyzm narodził się jak Wenus z morskiej piany. I wcale tak nie myślę.
Ta rewolucyjność została puszczona w ruch przy decydującym udziale dwóch grup konkurujących ze sobą protektorów : firm amerykańskich , banków Niemiec ,oraz w wielkim skrócie to ujmę jak hasełko proletariusze wszystkich bankierów łączcie się,wiec kasa do interesów jak zwykle nie tylko z tych dwóch...
Ci bogaci buszmeni,(bo nie przychodzi mi na myśl bardziej obraźliwe słowo),nie zdawali sobie sprawy na jaki grunt trafili i jaka straszliwą puszkę Pandory otworzyli.To tyle,a resztę faktów i tak historia do tej pory kamufluje, a miliony ludzi różnych nacji zostało wymordowanych w imię mamony i imperialnych ambicji.
![]() |
emirobro @ArGut |
22 marca 2025 02:11 |
Pomysl GRU=UPA nie jest nowy. Uslyszlem go pierwszy raz okolo 30 lat temy w Toronto od pewnego dzialacza Ukrainskiego Kongresu w Kanadzie.
https://www.ucc.ca/,
https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_Canadian_Congress
Twierdzil on, ze zbrodnie na Polakach byly dzielem Rosjan a nie UPA i Banderowcow i ze ich kongres bada te sprawe. Nie dalem mu wiary, bo znalem zbyt wiele ksiazek na ten temat i opowiesci ofiar i ich rodzin. Byla i jest to dla mnie taka sama fanaberia jak to, ze Polacy wywolali 2-ga wojne swiatowa; czy to, ze Katyn to sprawa Niemcow. Ale idea wrocila na blogu Szkoly Nawigatorow i wpis jej autora bije rekordy poczytnosci (642-8365-14 na dzis 21 mar 2025).
![]() |
gabriel-maciejewski @olekfara 21 marca 2025 20:58 |
22 marca 2025 06:27 |
Przepraszam, ale naprawdę wyczytał pan gdzieś tutaj, że UPA to niewiniątka? Tak ktoś napisał? Ojciec dyrektor może? Pan to widział i teraz cytuje? Co do metody zupełnie nie jest tak, jak pan to rozumie. W Polsce, na przykład, ciągle są pomniki Waryńskiego, który co prawda nikogo nie zabił, ale miał jak najgorsze zamiary. Nie wspomnę już podręcznikach do historii, w których spośród świętych wymienia się Wojcicha jedynie, za to mamy tam całą plejadę agentów i oszustów. Budujemy na tym swoją tożsamość. Jak pan wie, im dalej na wschód tym gorzej. Tamci więc biorą co mają pod ręką. I niech mi pan nie pisze teraz, że ich tłumaczę. Bo to jest właśnie metoda stosowana przez osoby o pańskim nastawieniu. Stwierdzam fakt. Tyle, że nie opatruję go tym charakterystycznym dla pana i niektórych tutaj zaśpiewem.
![]() |
gabriel-maciejewski @emirobro 22 marca 2025 02:11 |
22 marca 2025 06:29 |
Czyli GRU nie ma z UPA nic wspólnego? Bo GRU to niewiniątka, jak napisal Olekfara? Dobrze rozumiem? Nie zastanowił się pan dlaczego ten wspis bije rekordy popularności? Niech pan policzy komentarze osób broniących GRU, wtedy się pan przekona.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski 22 marca 2025 06:27 |
22 marca 2025 08:18 |
Istotą problemu teraźniejszości jest lekceważenie wiedzy o tym co się wokół nas dzieje. Przyjmowanie prawdy i doświadczenia wywołuje przeróżne opory. Ta debata ma też aspekt rozszerzający poznawczo. Przyklad: 1998r. Polska i kierowany do mnie tekst inspektora uksu [całe sb z prlu] "przez takich jak Pan nie możemy wejść do europy". Głębokość i zaawansowanie wrogich danym społecznościom agentur o przeróżnych prowieniencjach jest faktem. Obserwujemy skutki i wielokroć nie potrafimy łączyć przyczyn ze skutkami.
![]() |
gabriel-maciejewski @qwerty 22 marca 2025 08:18 |
22 marca 2025 08:27 |
Przepraszam bardzo, ale jak mogę przyjąć za prawdę doświadczenie kogoś, kto mówi, że trzydzieści lat temu rozmawiał z działaczami organizacji ukraińskich w Kanadzie, który zapewnili go, że UPA jest niewinne, a wszystko to GRU? Nie mam nazwiska tego działacza, za to mam linki do stron ukraińskich organizacji, które mają ten komentarz uczynić prawdopodobnym. No i odległość w czasie - ho, ho, drzewiej bywało....Najważniejsze zaś - co autor komentarza robił na spędzie kanadyjskich Ukraińców? Bo rozumiem, że takie były okoliczności? Tylko wtedy bowiem jest możliwość dyskusji z człowiekiem, który się nie przedstawia i nie można potem powtórzyć jego nazwiska, choć kolportuje dużej wagi kontrowersje. Te zaś, jak widzimy, zostały zapamiętane. Spotkanie z mniejszym gronie nie odbywa się raczej bez prezentacji. A skoro tak, cóż to za "mniejsze grono" być mogło? Może tak zacznijmy podchodzić do niektórych komentarzy "ocierających się" oprawdę i wskazujących "co się wokół nas dzieje"?
![]() |
ArGut @emirobro 22 marca 2025 02:11 |
22 marca 2025 09:00 |
Jestem zawodowym programistą a zapisu GRU=UPA nie odebrałem dosłownie.
W notce jest wyraźnie wyłuszczone, żeby pisać teksty polemiczne. Jak kolega ma wiedzę to proszę stworzyć tekst ze źródłami, przypisami, analizami, zeznaniami ...
![]() |
ArGut @ArGut |
22 marca 2025 09:02 |
PROSZĘ o dalsze NIE KOMENTOWANIE !
PROSZĘ o umieszczanie TEKSTÓW POLEMICZNYCH ze źródłami, przypisami, analizami, zeznaniami ...
![]() |
gabriel-maciejewski @ArGut 22 marca 2025 09:02 |
22 marca 2025 09:11 |
Tak, bo inaczej będzie jak na trzepaku podczas dyskusji o Godzilli, po godzinie przebijania się argumentami, kto wie o niej wiecej i więcej oglądał, pojawiali się tacy, których wujek był bliskim znajomym drugiego reżysera filmu, a potem tacy, co widzieli Godzille lecącą nad miastem, ledwie jakieś dwa tygodnie wcześniej. Zarządzam wprowadzenie terapi otrzeźwiającej opartej o elektrowstrząsy opisywane tu kiedyś przez prof. Święcickiego.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski 22 marca 2025 08:27 |
22 marca 2025 09:14 |
Nauczenie się selekcji informacji i wychwytywanie dezinformacji to jest sztuką obiektywizmu. I właśnie Twój portal SN do tej nauki służy.
![]() |
qwerty @gabriel-maciejewski 22 marca 2025 08:27 |
22 marca 2025 09:18 |
Tzw. narracje edukacyjne to sam wiesz jak się wymyśla I wdraza do społecznego obiegu. Diaboliczność scenariuszy i bezgraniczna głupota odbiorców gwarancją sukcesu.