-

ArGut : Dziś robimy rzeczy, których innym się nie chce. Po to aby jutro robić rzeczy, których inni nie potrafią.

MEMS in actions – SARS-CoV-2

Pandemia wirusa SARS-CoV-2 w Polsce

Pisanie bloga to dość nudna rzecz. Dobrze jest znaleźć juju by chciało się blog prowadzić, mnie się wydaje, że siłę tę znalazłem. Pomocny ten mechanizm daje wytłumaczenie nie tylko sobie ale i bliskim dlaczego poświęcam czas składając słowa, zamiast na ten przykład wziąć rower i skoczyć po mleko. Wydaje mnie się, że dobrym zwyczajem jest nakreślenie sobie tematów i wprowadzenie cykliczności.

Liczyłem, że zacznę od recenzji nowej książki dostępnej w księgarni naszego gospodarza, książki pana Michała Radoryskiego ”Zbigniew Nienacki vs. Charles Dickens” ale poziom hajpu i wzmorzenia odnoście takiego małego bytu zwanego korona wirusem w wersji SARS-CoV-2 osiągnął takie rozmiary, że moim zdaniem spokojnie można zaliczyć go do klasy memów globalnych. Nie wiadomo natomiast na chwilę obecną czy to jest MEM śmieszy, wesoły, tragiczny czy może denny i głupi.

WHO bot na WhatsApp-ie

Mem SARS-CoV-2 od 31.12.2019 jest mointorowany poprzez WHO. Jak chcecie drodzy nawigatorzy być na bieżąco z informacjami WHO to zakolegujcie się z botem WHO na WhatsApp-ie. Pani ArGutowa powiedziała mnie jak to zrobić, zrobiłem, działa i polecam. Na sobotę 21 marca 2020 godzina 9:35 bot rozmawia z kolegami WhatsApp-owiczami po angielsku jedynie.
Jak to zrobić ? Proszę o to instrukcja i kilka ekranów mojego ulubionego telefonu z androidem ZenFone 3.

 

WHO bot po zaczepce HI.Uruchamiamy WhatsApp-a dodajemy kontakt +41 798 931 892, ja opisałem sobie kontakt WHO alert – COVID19. Otwieramy okienko czatu i wysyłamy hi. Na tą zaczepkę dostajemy odpowiedź jak na obrazku.

 

 

 

Czy wstydzę się swojej niskiej empati na mem SARS-CoV-2 oczywiście, że nie ! Z wielu powodów. Nie mam z nim nic wspólnego. To on może mnie zrobić krzywdę. Z jego powodu muszę przeplanowywać wakacyjne wyjazdy i nagocjować tak by przedpłacone środki były częścią zapłaty za przełożone wakacje. No i muszę, się wykazać dużą empatią w tych negocjacjach bo przecież sytuacja nie zmieniła się ani z mojej winy ani z winy miejsc gdzie zamierzam się wakacjować.

Nie zamierzam nikogo chwalić ani ganić za zaistniałom sytuację. Wiem przecież, że ten który ją wytworzył jest jej PANEM i pozostanie anonimowy, bo jaki jest sens aby się ujawnić. Dostałby rachunek za zatrzymanie ŚWIATA na 60 dni, pewnie zawsze o tym marzył.
Natomiast chętnie opiszę rzeczy, które uwżam za ZABAWNE w każdym sensie tego słowa. Takim spektrum od ŁEZ do ŁEZ od smutku do śmiechu od żalu do radości.
Może zwróciliście uwagę, ze SARS-CoV-2 chińczykom zepsuł świetowanie ich nowego roku. To był ten czas gdzie pani Meng zeznawała przed kanadyjskim sądem w mieście Vancuver. Feriowałem się wtedy u rodziców i odganiałem synów od urządzeń elektronicznych. Było to dla nich zupełnie niezrozumiałe, bo co ten popieprzony ojciec chce. Najpierw zakłada internet u dziadka, a później się czepia i karze jeździć po Rymanowie, Iwoniczy czy Odrzykoniu. A tu Fortnite stygnie. Popaprani są ci rodzice,tak pewnie myśleli moi synowie. Czas ferii to czas ”natelewizorowywania się” chłopaki wynalazły na kanale FOX serial Castle. Polecam oglądnijcie odcinek 8 seri 7, tytuł sprawdziłem ”Kill switch”. Dzielny Castle demaskuje, no zobaczcie sobie sami. W rolach drugoplanowych występują wirus i szczepionka. Idźmy dalej nasza koleżanka Ewa Rembikowska napisała o konferencji z X.2019 gdzie zastanawiano się co to będzie jak świat zatrzyma wirus/czy inny globalny mem.

Teraz popatrzcie w Europie hajp na SARS-CoV-2 zaczął się z ostatnia turą ferii. Wiele osób nie mogło sobie odpuścić wyjazdu do kurortów narciarskich Austrii i Włoch. Pewnie ich turoperatorzy czy partnerzy biznesowi przez telefon mówili do nich trzeba było się od tego UBEZPIECZYĆ, przyjeżdżacie albo tracicie. To jest właśnie biznes. Nadszedł tłusty czwartek, zaczął się Wielki Post no i 14 marca wprowadzono przejścia graniczne w obrębie uni. Pani kanlerz Mercel i pan prezydent Macron pomarudzili ale zrobili tak jak rozwiązano to w Polsce.

WHO stan na 2020-03-25 - 10:00

Inaczej zachowali się brytyjczycy ale nie powinno was to dziwić. Od 31 stycznia 2020 Wielka Brytania jest Wielką Brytanią a nie częścią uni. Mamy w Polsce stan epidemii co formalnie opisane jest w stanie prawnym i może skutkować ingerencją służb w codzienne życie. Ja się czuję bezpiecznie. Tak jak mój brat gdy podróżował w 2007 roku po Iranie. Jeżdżąc taksówkami po całym państwie pod czujnym okiem ichniejszej policji.

 

Tak to już jest, że jak KTOSIE robią eksperymenty społeczne to inne KTOSIE mogą stracić życie. Podobnie jest z MEM-ami, one też mogą zabijać.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Modyfikacje:
-) 2020-03-26 link do wikipedi (mapka, artykuł Pandemia wirusa SARS-CoV-2 w Polsce).



tagi: memy  sars-cov-2 

ArGut
21 marca 2020 11:19
71     3512    2 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

stanislaw-orda @ArGut
21 marca 2020 11:40

serwis z danymi on-line niemal jak o wynikach konkurencji olimpijskich

zaloguj się by móc komentować

ArGut @stanislaw-orda 21 marca 2020 11:40
21 marca 2020 11:47

Od wiek, wieków -> panem et circenses. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu.

 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ArGut
21 marca 2020 12:15

Blokadę założyłem..

Nie udaje się show w mediach ,bo ludzie juz wymiotuja tym bomardowaniem informacyjnym, no to naganiacze wslizgują sie do komunikatorów.. A realne straty w Polsce w wyniku "epidemii" sa śladowe w porownaniu do populacji..

Czekam kiedy wpadnie Grzeralts ze swoją groźną retoryką urzędniczą i w trybie rozkazujacym ,każe nie dyskutować tylko siedzieć w domu, bo fala nadchodzi Tsunami ;)

 

zaloguj się by móc komentować



Draniu @ikony58 21 marca 2020 13:33
21 marca 2020 14:03

Wiesz co.. Ja się nad czym inny zastanawiam.. Padają tłuste liczby w ramach  "tarczy", benzyna jest tania.. Tylko nasi lokaje jakoś nic nie wspominają o podatkach, tych nie mają zamiaru obniżyć.. Natomiast będą nas "ratować" , pytanie zachodzi kiedy ,za dwa ,trzy miesiące.. Szkoda ,ze w tej sprawie nie działają tak szybko ,jak w walce z "pandemium".. Nie da się,nie ,no bo jak ? Wszak Sejm musi się zebrać, ustawa przejść przez senat, Prezydent podpisać ,no i jeszcze ustalić datę wejścia ustawy w życie..  A podatki ,rachunki trzeba płacić.. Jakoś w tej kwestii mnie nie uspokoili

Ps. Wyraziłem szacunek dla troski Grzeraltasa, tylko drażni mnie jego retoryka, która przypomina retorykę urzędniczą. No cóż, do takiego konunikowania przyzwyczaiła nas publiczna służba zdrowia.. A generalnie zdziwiłbym się, gdyby nie był lojalny wobec swojej grupy zawodowej..

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut
21 marca 2020 14:12

Jeśli kogoś interesuje biologia i fizjologia, tu jest dosyć przystępnie wyjaśnione, na czym polega główny problem z tym wirusem https://www.youtube.com/watch?v=okg7uq_HrhQ. Grypa doprowadza do opisanych zaburzeń u znikomego odsetka pacjentów, a SARS-CoV-2 u przynajmniej jednego do kilku procent. Na dodatek grypa szerzy się sporo wolniej. Więc absolutnie kluczowe jest, żeby liczba pacjentów w danym odcinku czasów nie przekraczała możliwości systemu opieki zdrowotnej na danym terenie. A z tym może być olbrzymi kłopot, zwłaszcza, że taki pacjent, o którym mowa w filmiku, nie wychodzi ze szpitala na 3 dzień.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Draniu 21 marca 2020 14:03
21 marca 2020 14:13

Mam alergię na powtarzanie głupot. Zwłaszcza głupot padających z ust lekarzy (jak te wynurzenia Wodarga, które wczoraj tu wpadły). 

zaloguj się by móc komentować

olo @Draniu 21 marca 2020 12:15
21 marca 2020 14:44

to cos slaba masz blokade jak za "realne straty" wymieniasz juz tylko " w porownaniu do populacji"

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Grzeralts 21 marca 2020 14:13
21 marca 2020 15:04

Ale o co chodzi, wszak powoływaleś się na autorytety profesorskie , ze trzeba im wierzyć..Sądziłeś, że każdy będzie podobnie myślał, jak Ty, każdy lekarz z tytułami profesorskimi ? 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Grzeralts 21 marca 2020 14:12
21 marca 2020 15:07

Widziałem ten filmik on ma tak malowniczy tytuł How Coronavirus Kills: Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) & Treatment.

Jak kolega sobie radzi w pracy ? Pani ArGutowa ma stres, jej pacjenci jak ognia unikają szpitala/szpitali. A nie wszystkim da się pomóc przez telefon.

Ja polecę użytkownika JAMA Network on ma dwa filmiki jak lekarze w Lombardii próbują opanować sytuację i dostosować ilość chorych do możliwości swoich szpitali.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Draniu 21 marca 2020 15:04
21 marca 2020 15:17

Wodarg w kwestii, w której zabrał głos nie jest autorytetem. I nie trzeba być medykiem, żeby to stwierdzić, wystarczy zajrzeć do Wiki. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut 21 marca 2020 15:07
21 marca 2020 15:17

W szpitalach cisza przed burzą. Oby ta burza była jak najmniejsza. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Draniu 21 marca 2020 14:03
21 marca 2020 15:29

Mnie by pasowało, żeby w ramach Tarczy Antykryzysowej premier Mateusz powiedział drodzy:

- Wszyscy macie umożony ZUS od pracy, płacimy jedynie zdrowotne no bo nie chcemy, żeby padła nam Publiczna Opieka Zdrowotna z skrócie (POZ). I tak będzie przez 3 miesiące.

To byłoby fair i przejrzyste. I urzednicy mogliby się zająć sensowną robotą a nie weryfikacją formularzy co to inny urzędnicy wymyślają na okoliczność Tarczy Antykryzysowej.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Grzeralts 21 marca 2020 14:13
21 marca 2020 16:01

 Ciekawa byłaby opinia Wodarga na temat  twojej wersji reagowania  na  epidemię.

("między nami lekarzami")

zaloguj się by móc komentować

Draniu @ArGut 21 marca 2020 15:29
21 marca 2020 16:27

Wystarczy zejść na jakiś czas z podatków .. No ale pierwszy ruch to jest zadluzycz państwo, pożyczyć , lewarowac i inne głupoty wyczyniać .. Wiadomo w jakim celu, bo przecież nie w interesie rodaków i państwa, tylko Banków.. Jednym slowem czar uszczelniania podatków prysł.. 

Wszystko padnie w koło, a publiczna służba zdrowia nigdy.. Sądzisz ,ze oni dysponują jakimś planem, gdyby ta wieczna prowizorka zawaliła się..? Nie ma takiej mozliwosci, ona musi wieczmie trwać, tak jak ZUS.. :)  Urzędników nie zwolnią , bo im  sie elektorat rozsypie.. A więc szybciorem  w strachu pozamykali prawie wszystko i wszystkich, o pardon, sami się pozamykaliśmy..:) 

  

zaloguj się by móc komentować



BTWSelena @Grzeralts 21 marca 2020 17:05
21 marca 2020 17:16

W Niemczech już dwa tygodnie temu były rozsyłane ulotki do ludzi starszych z systemu opieki(format A4,dwie kartki) z instrukcjami... przebywam chwilowo w Wiesloch,no teraz już nie chwilowo,raczej...

zaloguj się by móc komentować


MZ @ArGut 21 marca 2020 15:29
21 marca 2020 17:25

Tarczę antykryzysową niech sobie w d... wsadzą,do końca m-ca muszę zdecydować ,obniżyć pobory,wysłać na urlopy bezpłatne czy wręczyć personelowi wypowiedzenia?

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Szczodrocha33 21 marca 2020 17:19
21 marca 2020 17:34

W linkowanym tekscie jest typowe pomieszanie z poplątaniem czyli  powierzchowność z ignoracją.
Strachy nie były i nie są na lachy, niekiedy podjęte  przeciwdziałania wywołują pożądane rezultaty, a innym razem nie odnoszą dostatecznego  skutku. Bywa z tym różnie.

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @Draniu 21 marca 2020 12:15
21 marca 2020 17:41

Też uważam że powinniśmy spokojnie poczekać aż z 400 przypadków namnoży się powiedzmy 400 tysięcy,ale będzie jazda!

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Grzeralts 21 marca 2020 17:05
21 marca 2020 17:42

"Jego już miejscowi koledzy solidnie usadzili."

Rozumiem.

Pod wplywem perswazji zlozyl samokrytyke.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @stanislaw-orda 21 marca 2020 17:34
21 marca 2020 17:58

"W linkowanym tekscie jest typowe pomieszanie z poplątaniem czyli  powierzchowność z ignoracją.
Strachy nie były i nie są na lachy, niekiedy podjęte  przeciwdziałania wywołują pożądane rezultaty, a innym razem nie odnoszą dostatecznego  skutku. Bywa z tym różnie."

Tu juz mniej ignorancji, rzeczowe informacje:

"Chiny radzą sobie z wirusem


Moglibyśmy w ramach przeglądu najważniejszych wydarzeń zapełnić ten wpis newsami o zakażonych osobach. Warto jednak przynajmniej od czasu do czasu zerknąć na pozytywne wieści. Jak wiadomo epidemia rozpoczęła się w chińskim Wuhan i było to pierwsze miasto, gdzie wirus rozprzestrzenił się na dużą skalę. Tymczasem od 2 dni w Wuhan nie pojawił się ani jeden nowy przypadek koronawirusa.

Dodatkowo Chiny zamknęły ostatni ze szpitali dedykowanych leczeniu wirusa, ich dalsze utrzymywanie nie ma sensu.

Koncern Apple otworzył na nowo wszystkie 42 sklepy w Chinach.

Znacząco zmniejszyła się skala zachorowań w Korei Południowej.

Sukcesy widać też w Polsce - prof. Drąg z Politechniki Wrocławskiej rozpracował enzym, który pozwala wirusowi przetrwać. Stanowi to podstawę do opracowania leku na koronawirusa.

Pamiętajcie by nie karmić się wyłącznie negatywnymi informacjami, bo wówczas będziecie wiecznie sparaliżowani strachem. To uniemożliwia rozsądne działanie."

Tutaj link do calosci tekstu:

https://independenttrader.pl/najwazniejsze-wydarzenia-minionych-tygodni-marzec-2020.html

zaloguj się by móc komentować

Draniu @MZ 21 marca 2020 17:25
21 marca 2020 18:19

Tu się nie ma co zastanawiać, ciąć koszty i zmniejszać ryzyko.. Umowy natychmiast renegocjowac, czynsze itp. ograniczać kadry.. Faktury niezapłacone wycofać, bo zwolnień podatkowych od niezaplaconej faktury nie ma.. Splacic pracownikow, bo inaczej sady pracy beda ścigać.. Umowy smieciowe rozwiazac.Tu jednorazowy zastrzyk kasy nic nie pomoze..Kto może sobie na to pozwolić , to najlepiej zawiesić działalność..  

zaloguj się by móc komentować

MZ @Draniu 21 marca 2020 18:19
21 marca 2020 18:25

Mam ograniczone możliwości , personel nie przyjmuje do wiadomości co się dzieje wokół.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @przemsa 21 marca 2020 17:29
21 marca 2020 18:48

Widziałem to na TVP.info i na stronie PREZYDENT.pl. Moja uwaga jest taka, że to i tak będzie wymagać FORMULARZY. Według mnie jest sytuacja EPIDEMII i na tę okazję nie ma ZUS-u od pracy, niezależnie czy teraz czy za 1,3 czy 6 miesięcy odczują przedsiębiorcy spadek dochodu.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @MZ 21 marca 2020 18:25
21 marca 2020 18:53

Tak jest w każdej kryzysowej sytuacji. Działaj tak, żeby było dobrze, jak to będzie wymagało zmiany całego zespołu to nie miej wachań ani skrupułów. 

zaloguj się by móc komentować

Draniu @MZ 21 marca 2020 18:25
21 marca 2020 19:14

Ciężko tak rozmawiać publicznie ..Jeśli masz rezerwy kapitałowe ureguluj co się da .. Razem z prawnikiem negocjować umowy z pracownikami, a jeżeli ktoś będzie uparty niech idzie do sądu pracy.. W sądzie wykazesz na bazie wydatków z jakim ryzykiem miałeś do czynienia..Sady teraz beda zawalone sprawami,a wiec czas rozpatrywania spraw bedzie bardzo dlugi..  Pisze bardzo ogólnie.Rowniez trzeba się liczyć z histerią pracowników, bo przeciez tez moga miec kredyty i inne zobowiązania finasowe, niby raty beda zawieszone, ale banki to nie instytucje charytatywne..Możesz również wysłać część na urlop, tak jak napisałeś.. Jedno jest pewne ,stan równowagi ekonomicznej szybko nie wróci..

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Grzeralts 21 marca 2020 17:05
21 marca 2020 19:48

Ja jestem ciekaw jednej rzeczy - co by się stało, gdyby, zakładając rzecz jasna że ten eksperyment to tylko hiperfantazja - że jednego dnia wszyscy Polacy bez wyjątku udają się na kompleksowe badania lekarskie... Media z pewnością ogłosiłyby definitywny koniec świata....

zaloguj się by móc komentować

Marcin-K @Draniu 21 marca 2020 19:14
21 marca 2020 19:51

Gerzaltsowi nie ma się co dziwić. Skoro jest lekarzem, to wiadomo że nigdy nie pozwoli sobie na namawianie kogokolwiek do lekceważenia najmniejszych objawów albo hipotetycznego tylko zagrożenia. Gdyby robił inaczej, to dopiero wtedy trzeba by się było niepokoić. To tak samo jak w mojej branży. Nie pyta się o porady architekta, który zajmuje się dużymi inwestycjami o to jak wyremontować kibelek. Taki architekt z miejsca powie, że trzeba wszystko zburzyć i budować od nowa. To się chyba nazywa spaczenie zawodowe...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @ArGut
21 marca 2020 20:33

Już myślałem, że MEMS to to.

:)

zaloguj się by móc komentować

Krzysiek @MZ 21 marca 2020 17:25
21 marca 2020 21:12

A co proponujesz skoro gospodarka powoli staje - nie tylko w Polsce? Jeszcze trochę i pieniądz może w ogóle przestać mieć znaczenie. Będzie tylko szara strefa - bo za papierki nic nie kupisz. Wtedy okaże się kto jest prawdziwym przedsiębiorcą (czyli potrafi organizować sobie i innym życie), a kto tylko wykrzykuje o wsadzania czegoś do d..py. Takie oczyszczenie może się przydać nam wszystkim.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @MarekBielany 21 marca 2020 20:33
21 marca 2020 21:39

Tacy sprytni Ci anglosasi na wszystko mają akronim. Jak ten SARS-CoV-2.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @ArGut 21 marca 2020 21:39
21 marca 2020 21:42

To nie akronim.

Nie wiem co to jest.

To nie on.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Grzeralts 21 marca 2020 15:17
21 marca 2020 21:55

JAMA network jak przygotować szpital do działania jak pojawią się chorzy z COVID-19

 

 

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @Szczodrocha33 21 marca 2020 17:42
22 marca 2020 07:42

Chyba nie złożył. Drosten rozjechał go merytorycznie. 

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @Marcin-K 21 marca 2020 19:48
22 marca 2020 07:51

Stąd ta wściekłość polityków głównego ścieku, że się na te kompleksowe badania lekarskie gremialnie nie wybieramy

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @Marcin-K 21 marca 2020 19:48
22 marca 2020 07:51

Stąd ta wściekłość polityków głównego ścieku, że się na te kompleksowe badania lekarskie gremialnie nie wybieramy

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Marcin-K 21 marca 2020 19:48
22 marca 2020 07:55

Każde masowo zwiększone zapotrzebowanie na realne usługi medyczne wywraca system. Nie tylko w Polsce, wszędzie. A najgorzej z cywilizowanych krajów jest w USA, chociaż tam na opiekę zdrowotną wydaje się najwięcej. Bo to jest przecież olbrzymi biznes zbudowany na potrzebie realnej. Tyle, że oni się nie będą obcyndalać w razie czego, zaangażują armię, a dziennikarzom nałożą kagańce. 

Zresztą to dotyczy wszystkich usług publicznych. I wpisuje się w kluczowy przekaz naszych tu dyskusji. Jak powiedział S.Andreski: "w przypadku produktów nie służących jasno określonym i oczywistym celom nie ma naturalnej granicy tandety" - opieka zdrowotna została takimi produktami obudowana w sposób niekiedy wręcz kuriozalny, bo tu akurat "sky is the limit", dla zdrowia ludzie się zgodzą na wszystko. Ale jak przychodzi do testu jej realnych możliwości, zasłony opadają. My wcale nie wyglądamy w tej kwestii tak źle, na tle starej Europy.

zaloguj się by móc komentować


ArGut @Grzeralts 22 marca 2020 07:55
22 marca 2020 08:32

Sposób działania wirusa właśnie tak wygląda wywrócić system opieki zdrowotnej obudowanej tandetnymi potrzebami i wypasionymi procedurami. To jakoś wychodzi w najbogatszych i najstarszych społeczeństwach. Chińczycy czepiają się amerykańskiej CDC, że ŹLE liczy zgony a sami liczą dużo bardziej optymistycznie. Włosi każdego SARS-CoV-2 pozytywnego i zmarłego uznają za zmarłego na COVID-19.

Polska opieka zdrowotna na tle świata wygląda REWELACYJNIE. To do polski na leczenie zębów przyjeżdżają polscy EXPAT-ci z całej europy a może świata. W leczeniu cukrzycy fascynujemy amerykanów jedynie z finansowych powodów. 10 razy mniejsze środki a lepsze efekty populacyjne.

No i nie polskie władze nie szastają kasą na testy. Tu fajnie wychodzi przypadek grypy z 2009/2010 roku gdzie pani minister Kopacz nie kupiła szczepionek. Słyszałem, że jest artykuł analityczny, że ilość zgonów z powodu niewydolności oddechowej w tymże okresie wzrosła przeszło dwa razy w porównaniu do lat 2002-2009. Jak znajdę to podepnę artykuł.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut 22 marca 2020 08:32
22 marca 2020 08:38

Rewelacyjnie, to bym nie przesadzał. Ale efektywność kosztową mamy całkiem niezłą, niestety spadającą od czasu niesławnych reform duetu Kopacz/Arłukowicz. Te reformy właśnie zmierzały do tego, żeby sferę realną, jakoś tam działającą, obudować maksymalną ilością kosztownej tandety. Mam nadzieję, że obecny kryzys pozwoli ten trend całkowicie odwrócić.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Grzeralts 22 marca 2020 08:38
22 marca 2020 08:47

To się poprawie -> Polska opieka zdrowotna na tle świata wygląda DOBRZE.

I raport WHO #61:

WHO COVID-19 raport #61

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @Grzeralts 22 marca 2020 07:55
22 marca 2020 08:52

Trochę OT, ale napiszę: ulica zawiodła, a zagranica taki numer wykręciła

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ArGut 22 marca 2020 08:47
22 marca 2020 08:57

To nie opieka zdrowotna, to mądrość ulicy i Matka Boska ;) 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @SilentiumUniversi 22 marca 2020 08:52
22 marca 2020 08:58

Świat się sprzysiągł. Ale poczekajmy z odtrąbianiem trymufu.

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Grzeralts 22 marca 2020 08:57
22 marca 2020 08:58

P.S. i mądry minister.

zaloguj się by móc komentować

Draniu @Grzeralts 22 marca 2020 08:58
22 marca 2020 09:35

No tak, geniusze zarządzania kryzysem.. Bardzo mądre  podejscie ,dosypanie do długu 212 mild.. Odrobimy, prawda.. Już nie będzie problemów i dyskutownia np. o zwiększeniu kwoty wolnej od podatku, o obniżeniu vatu, o obnizeniu sklade zusowskich..Temat zamykamy ,bo przecież mieliśmy pandemię..  Góra stoi i publiczna służba zdrowia też .. Sądów rowniez nie będzie się tykac, bo będą zawalone sprawami gospodarczymi i pracowniczymi..  Kolejne zaciskanie pasa, poświęcenie sie itp.. W ciemno można przewidzieć jaka bedzie retoryka przez kolejne trzy-cztery lata.. No a później bateryjki sie wymieni..:)  

 

 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Draniu 22 marca 2020 09:35
22 marca 2020 09:38

I tak by wszystko stało, skoro cała Unia stoi. Stojąc sami ograniczamy straty, jak każda firma w czasach, kiedy załamuje się sprzedaż. To jest ponad nami i nie mamy żadnego wpływu na czynniki zewnętrzne, które zaordynowały światu kryzys. 

zaloguj się by móc komentować

Marart @ArGut
22 marca 2020 14:52

Dobrze, ze to tylko mem z wirusem. Gdyby zamiast tego byla majaca uderzyc w Ziemie asteroida to trzeba by bylo byc zaangazowanym w budowe tarczy chroniacej planete a tak to tylko mamy siedziec w domach. Moze jeszcze wszystko przed nami.

zaloguj się by móc komentować


Paris @Grzeralts 22 marca 2020 09:38
22 marca 2020 15:07

Zapytam Pana,  Panie doktorze Grzeralts,...

... tak z glupia frant...  a czy my - w ogole - to mamy na siebie jeszcze jakis wplyw,  czy juz nie  ?!?!?!   Czy  my juz jestesmy  NIEWOLNIKAMI,  czy jeszcze nam troche brakuje  ?!?!?!

zaloguj się by móc komentować

MZ @Draniu 22 marca 2020 09:35
22 marca 2020 15:13

Masz rację,ale gdzie i w czym jesteśmy suwerenni...

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 22 marca 2020 15:07
22 marca 2020 16:42

Tak. Niewolnikami dobrobytu.

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 22 marca 2020 16:42
22 marca 2020 18:23

No tak...

... ponoc jeszcze pol wieku temu, polowa z nas chodzila na pole s*ac, a mojej babci siostra, ciocia Wichta umierajac w koncu lat 60-tych - ponoc nawet pociagu nie widziala na wlasne oczy, a tak o tym marzyla...

... wiec rzeczywiscie - ma Pan racje,  postEMp jest  !!!

Ciekawe,  czy "nasi"  ZONdzONcy podzielaja Panski punkt widzenia... albo Panskie branzowe kolezenstwo w znaczacej  liczbie majace  "lepkie lapki"  ???

zaloguj się by móc komentować

ewa-rembikowska @Grzeralts 22 marca 2020 07:55
22 marca 2020 18:42

Czy te wszystkie sieciówy, luxmedy z comiesięcznym abonamentem działają, czy zamknęły podwoje?

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ewa-rembikowska 22 marca 2020 18:42
22 marca 2020 18:59

Większość w telemedycynie, jak POZ. Ciężkich stanów nie leczy się w sieciówkach, generalnie w prywacie. Nawet Brytole zaanektowali prywatne szpitale na potrzeby epidemii. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 22 marca 2020 18:23
22 marca 2020 19:02

To ciągle jest jeszcze relikt chrześcijaństwa. Oczekujemy, że gdy zachorujemy ktoś się nami zajmie i dołoży starań, żebyśmy wyzdrowieli. A jeśli to niemożliwe, chociaż nie cierpieli. Tego nie wymyślił socjalizm i jest naszym obowiązkiem, jako ludzi i chrześcijań, żeby ten dobrobyt utrzymać. Najlepiej, jak się da. W tej kwestii jesteśmy faktycznie niewolnikami. Może lepiej: zakładnikami. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @ikony58 22 marca 2020 18:15
22 marca 2020 19:03

Tak właśnie było. Znam ten artykuł. 

zaloguj się by móc komentować

Paris @Grzeralts 22 marca 2020 19:02
22 marca 2020 20:19

Czyzby...

... relikt chrzescijanstwa  ?!?!?!

Bo jesli tak - to  te "nasze" panstwowe  ZLOBY  i cala branza medyczna  rowno loi  nas  i tlucze  NIEBOTYCZNA  kase na tym  "dobrobycie"... poza tym  caly czas  panstwowe  ZLOBY  i branza medyczna  przesciga sie  w ROBIENIU  NAM  DOBRZE, a scislej w obiecankach, tej mitycznej "dbalosci" abysmy  wyzdrowieli...

...  ten  samobij  ma 2 konce, Panie doktorze, bo pazernosc, bezczelnosc, zlodziejstwo i granda sa  POWALAJACE i to nie ma nic wspolnego z reliktem chrzescijanstwa  !!! 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Grzeralts 22 marca 2020 09:38
22 marca 2020 21:05

"I tak by wszystko stało, skoro cała Unia stoi. Stojąc sami ograniczamy straty, jak każda firma w czasach, kiedy załamuje się sprzedaż. To jest ponad nami i nie mamy żadnego wpływu na czynniki zewnętrzne, które zaordynowały światu kryzys."

Na spolke z mediami.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ewa-rembikowska 22 marca 2020 18:42
22 marca 2020 23:05

Tam jest podobna sytuacja jak na SOR-ach, duży spadek ilości wizyt. Pani ArGutowa wytłumaczyła mnie to w ten sposób, że jeden strach (SARS-CoV-2) wyparł mniejsze strachy (diagnozowanie się bo coś mnie dolega).

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Paris 22 marca 2020 20:19
23 marca 2020 07:09

Co socjalizm zrobił z różnymi ideami chrześcijaństwa nie jest winą chrześcijaństwa. My pozostajemy niewolnikami tych idei. Akurat jest nam w tym wypadku po drodze z niewolnikami socjalistycznego państwa dobrobytu. I nie jest łatwo odróżnić, kto w tej kwestii jakimi ideami się kieruje. Na ogół ci, co o chrześcijaństwie najgłośniej krzyczą wyrastają z klarownie czystego socjalizmu.

zaloguj się by móc komentować


Grzeralts @Szczodrocha33 22 marca 2020 21:05
23 marca 2020 07:11

Media nie miały tu raczej roli sprawczej, najwyżej wykonawczą.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Grzeralts 23 marca 2020 07:10
23 marca 2020 12:48

Skutki zmiany podejścia mogą pomóc przekonać WSZYSTKIECH, że przecież WSZYSCY akceptują prywatne leczenie stomatologiczne (specjalistyka) to WSZYSCY mogą zaakceptować inną prywatną specjalistykę (teraz akurat w modzie są choroby zakaźne). Może jest w tym odrobina ironii ale każda metoda jest dobra, żeby zmienić strumienie przepływów finansowych.

I raport WHO.

WHO #62 raport COVID-19

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @ArGut
26 marca 2020 07:31

Jarek z Chin - Chinski Biznes - NADAJE.

Kto przejmie Europę ? Z trójkąta Europa - USA - Chiny, Europa to najsłabsze ogniwo.
zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować